Mare tam-tam răsună prin târg din cauza (datorită, poate!) demisiei directorului Aeroportului. Și mă întreb de ce! Trăim într-o țară unde nepricepuții, hoții și impostorii țin de funcții cu dinții lăcomiei și unghiile politice. De aceea, plecarea voluntară de pe un post bun pare a fi din alt film, care nu prea s-a văzut prin România. Chiar dacă n-a fost impecabil, mandatul Oanei Chelaru a însemnat transformarea ”autogării de avioane” din Bacău în modernul Aeroport Internațional ”George Enescu”, cu tot cu atragerea fondurilor europene, gestionarea lor și ducerea la bun sfârșit a unui proiect ce e motiv de laudă pentru orice manager.
Desigur, în spatele demisionarei a stat ambiția unei echipe politice care și-a făcut din aeroportul băcăuan un obiectiv bun de pus în fruntea oricărei liste de realizări într-un an electoral. Nimic rău în asta, căci, la urma urmelor, investițiile publice au nevoie de sprijinul celor aleși în funcții locale, naționale ori europene. Ce n-a mai mers? Cred că nu s-a înțeles că – după ce s-au terminat investițiile – era nevoie de management la un nivel superior de profesionalism, chiar hiperspecializat.
Într-o conjunctură păcătoasă cauzată de pandemie, urmată de tulburențe economice provocate de războiul din Ucraina, plus golăneala aproape penală a firmelor de transport law-cost, era nevoie de o viziune pe cât de curajoasă, pe atât de vizionară pentru Aeroportul din Bacău. Adică, o nouă etapă de dezvoltare, care să includă și interesele de afaceri ale firmelor locale și nu numai. Acum se dorește acest lucru, ceea ce e foarte bine!
Sunt sceptic în ceea ce privește listarea la bursă, pe care o consider o tichie de mărgăritar prea pompoasă pentru creștetul aeronautic al Bacăului. Dar poate că acum sunt eu cel limitat. Sunt convins că atragerea unor parteneri economici puternici va aduce și soluția cea mai potrivită. În primul rând, AEROSTAR, companie specializată într-un domeniu foarte înrudit, care poate aduce dezvoltări conexe foarte necesare. Pe de altă parte, e DEDEMAN, holdingul care și-a diversificat extraordinar domeniile de investiții, excelând la nivelul managementului. Sunt doar două exemple ce-ar putea aduce portabilitate superioară aeroportului. Iar dacă vreo patru-cinci mari producători/firme de distribuție își stabilesc în Bacău baze de antrepozite, atunci succesul econmomic pare posibil.
Așa că nu intru în corul bocitoarelor parșiv-politice care se dau cu capul de pragul frumoasei noastre aerogări deoarece nu am motiv. Cu fostul manager s-au parcurs etape foarte importante, felicitări!, dar acum e nevoie de altceva, de altcumva. Nu e nicio dramă să înlocuiești pe cineva cu unul mai bun, e doar semnul că ai înțeles mersul lumii. Fără sentimentalisme de doi lei, fără ranchiună, doar luând măsurile necesare în economia de piață ce ne era atât de dragă înainte de a ne lupta să-i supraviețuim.