28 noiembrie 2024

Zboara sefii din institutii!

Ordonanta privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea functionalitatii administratiei publice, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor a fost publicata in Monitorul Oficial. Pe lânga faptul ca prevede desfiintarea posturilor vacante si ocuparea lor prin regula „unu la unu”, in loc de „unu la sapte”, actul normativ obliga institutiile sa-si reorganizeze toate serviciile si sa aiba mai putini sefi. Astfel, OUG 77 prevede reducerea posturilor de conducere, care nu trebuie sa reprezinte mai mult de 12 la suta din numarul total al posturilor ocupate. „Exista posibilitatea sa dispara unele posturi de conducere, ca urmare a aplicarii dispozitiilor OUG 77, arata Angela Bogea, director Resurse Umane in CJ Bacau. Am solicitat date tuturor institutiilor din subordine si urmeaza sa le analizam. Abia dupa ce vom obtine avizul ANFP, vom intra in sedinta CJ pentru aprobarea noii structuri.” Legea mai prevede, de asemenea, reducerea cu 4 la suta a posturilor ocupate din institutiile finantate exclusiv de la bugetul de stat, prin urmare scapa de reduceri primariile si consiliile judetene.
Se comaseaza birourile
In privinta posturilor vacante, fac exceptie de la reducere cele unice, ale caror atributii nu se regasesc in alta structura, posturile vacante din institutiile de cercetare, unitatile sanitare si cele de asistenta sociala. Tot ca exceptii figureaza posturile din oficiile si agentiile aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, care gestioneaza fonduri nerambursabile, posturile de conducere din MApN, ale inaltilor functionari etc. Institutiile vor fi obligate sa stearga din organigrama posturile vacante, apoi sa faca reorganizarea. Pentru constituirea unui birou e necesar un numar de minimum 5 posturi de executie, pentru constituirea unui serviciu, minimum 7 posturi, pentru constituirea unei directii, minimum 15 posturi. Daca un birou are, acum, cinci posturi din care doar trei sunt ocupate, acest birou va disparea, fiind comasat cu altul aflat in aceeasi situatie. Mai putine birouri sau servicii inseamna mai putini sefi. In 30 de zile, toate institutiile trebuie sa-si reorganizeze serviciile si sa adopte actele normative sau administrative de aprobare a noii structuri.

„La acest moment, sunt analizate toate posturile ocupate si se reduc obligatoriu cele vacante. Fiecare institutie din subordinea CJ Bacau va avea o noua configuratie, ca urmare a reducerii posturilor vacante.”
Angela Bogea, director Resurse Umane – CJ Bacau



„La Directia Agricola nu se pot face reduceri deoarece statul este obligat sa asigure functionalitatea institutiei prin Tratatul de aderare. De reorganizat nu avem ce reorganiza pentru ca avem un birou, un serviciu si un director.”
Mihai Banu, directorul Directiei Agricole Bacau

Institutiile publice au obligatia sa-si modifice structura „astfel incât numarul total al functiilor de conducere din cadrul fiecarei autoritati sau institutii publice care are in aparatul propriu/de specialitate si personal contractual ori, dupa caz, numai personal contractual sa fie de maximum 12 la suta din numarul total al posturilor aprobate.”

Institutiile Muncii, la adapost de restructurare?

Salariatii institutiilor judetene ale Ministerului Muncii nu ar trebui sa fie ingrijorati ca vor ramâne fara slujba. Potrivit declaratiei directorilor CJP si AJOFM, organigrama actuala respecta intocmai normativele prevazute de OG 77: „Sunt indeplinite intrutotul conditiile. In toate compartimentele, birourile, serviciile si directiile nu sunt mai putini oameni decât cifra minimala prevazuta in ordonanta, astfel ca nu trebuie sa le redimensionam. Nu avem nici posturi vacante. Sunt libere doar doua, dar acestea sunt unice: la compartimentul de pensii internationale, unde este obligatoriu sa avem doi operatori si un verificator, iar noi avem doar un om acum”, ne-a spus Liviu Cretu, directorul Casei Judetene de Pensii (CJP) Bacau. Desi toate criteriile sunt indeplinite, totusi, angajatii nu sunt lipsiti de emotiile pe care le-a provocat tuturor vestea ca trebuie reduse 4 la suta din posturi. Emotiile vor fi risipite doar atunci când ministerul va face precizari. „Nu avem inca o dispozitie de la conducerea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, privind aplicarea prevederilor ordonantei, arata Daniela Balan, consilier superior, purtatorul de cuvânt al AJOFM Bacau. Se va vedea daca este cazul sa se schimbe si la noi structura organigramei, lucru care il va decide Agentia Nationala.”
„De la minister ar trebui sa vina norme de aplicare, cu criterii clare. Abia atunci vom vedea daca vor fi vizate de reorganizare si posturi de la noi. Deocamdata, noi asteptam.”
Liviu Cretu, directorul CJP Bacau.

 

„Prevederile privind numarul minimal de angajati din compartimente, birouri si servicii sunt respectate categoric. Si nu avem niciun post vacant. In ce priveste posturile de conducere, ele reprezinta 10 la suta din totalul numarului de personal, deci mai putin fata de cât prevad normativele.”

Daniela Balan, consilier superior AJOFM Bacau.

Potrivit purtatorului de cuvânt, Carmen Cioltan, “Institutia Prefectului a judetului Bacau va pune in aplicare prevederile OUG nr. 77, din 26 iunie 2013, in baza dispozitiilor care vor veni de la angajator, Ministerul Afacerilor de Interne, ordonatorul principal de credite”.
Silvia Patrascanu
Elena Tintaru



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014