8 noiembrie 2024

Victorie pentru Raspopa – debut pentru Grigoriu la Raliul Iasului

Adrian Raspopa, campionul national en-titre al categoriei 2 Roti Motrice, a fost nevoit sa absenteze de la etapa anterioara a Campionatului National de Raliuri ca urmare a distrugerii caroseriei Citroen-ului DS3 R3 la Transilvania Rally. Pilotul bacauan a revenit in intrecerea interna si s-a impus intr-o maniera categorica, desi a luat startul pe prima proba a Raliului Iasului cu o penalizare, cel putin dubioasa a comisarilor sportivi, de 2 minute. Fostul sau copilot, Catalin Grigoriu, a bifat o dubla premiera la aceasta etapa, aliniindu-se la start cu primul model Dacia Sandero din Romania omologat pentru raliuri, Raliul Iasului fiind totodata primul sau raliu in postura de pilot.

Iesirea in decor de la Transilvania Rally si absenta de la Sibiu Rally Challenge ca urmare a avariilor suferite de masina lui Adrian Raspopa l-au determinat pe pilotul bacauan sa-si schimbe obiectivul pentru acest sezon, nemaiputand sa lupte pentru un nou titlu de campion.
“Dupa Transilvania Rally a urmat o perioada mai dificila pentru mine, fiind nevoit sa reconstruiesc complet masina. S-a lucrat la aceasta inclusiv in saptamana raliului de la Iasi, iar pentru acest lucru vreau sa le multumesc celor de la Pro Motor Ramnicu Valcea care mi-au pus la dispozitie o masina complet noua. Bugetul nostru practic a devenit inexistent dupa iesirea in decor de la Cluj insa chiar si asa, mi-am propus sa ma lupt pentru titlul de vicecampion.” a explicat Adrian Raspopa revenirea in Campionatul National de Raliuri din partea a doua a sezonului 2015.



Dupa reacomodarea cu noua masina, Adrian Raspopa a avut parte de o surpriza neplacuta exact inainte de prima proba a Raliului Iasului, atunci cand comisarii sportivi ai Federatiei Romane de Automobilism Sportiv l-au instiintat ca va lua startul cu o penalizare de 2 minute ca urmare a unei decizii luate de catre Colegiul Comisarilor Sportivi de la Transilvania Rally.

“Abia dupa 2 etape mi-a fost adusa la cunostinta aceasta decizie a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Pana la Iasi aceasta nu mi-a fost transmisa prin niciun fel de mijloc de comunicare, nici macar verbal, pentru a putea sa-mi exercit dreptul la o contestatie. Am aflat ca, in urma deciziei de la Cluj, urma sa fiu sanctionat pentru orice depasire a vitezei la recunoasteri. La Iasi, am depasit de 3 ori aceasta viteza cu maxim 4 km/h pe etapele de legatura, nu pe probele speciale iar regulamentul particular al raliului prevedea sa primesc o notificare prin sms la prima abatere, urmand ca a doua sa fie sanctionata cu o amenda de 100 de euro. Bineinteles ca nu am primit din nou nicio notificare ci doar am fost pus in fata faptului implinit, nefiindu-mi nici macar explicata modalitatea de calcul a sanctiunii. Consider aceasta abordare total neprofesionista si sunt decis sa actionez in instanta civila de judecata comisarii sportivi direct, si nu federatia, pentru ca aceasta sa nu cheltuie bani cu onorariile avocatilor.” explica Adrian Raspopa penalizarea pe care a primit-o la Raliul Iasului.

foto 1 - Adi Raspopa loc 1

Fiind astfel nevoit sa recupereze un handicap semnificativ, Adrian Raspopa si Cosmin Diacu au avut un ritm rapid si constant de la inceput pana la final, lucru care le-a permis sa se claseze pe primul loc in clasamentul rezervat automobilelor cu 2 Roti Motrice si pe locul 9 in clasamentul general. „Din pacate Raul Badiu a lipsit la Iasi si nu am avut niciun contracandidat direct astfel ca timpul a fost principalul nostru adversar. Ma bucur pentru victorie insa aceasta nu este suficienta pentru titlul de vicecampion astfel incat va trebui sa facem eforturi pentru a lua startul si la Raliul Harghitei, ultima etapa din acest sezon.” a mai adaugat Adi Raspopa.

Dupa doua sezoane de-a lungul carora a lua startul in calitate de copilot a lui Adrian Raspopa si impreuna cu care detine un titlu de vicecampion si unul de campion national, Catalin Grigoriu a decis sa mearga mai departe si sa debuteze ca pilot in Campionatul National de Raliuri.

„Dupa doua experiente foarte placute la Danube Delta Rally si Raliul Moldovei Moinesti in calitate de forelighter, am decis impreuna cu sotia si copilotul meu Raluca Grigoriu ca a venit momentul unui nou proiect. Acesta s-a concretizat in constructia unei noi masini, respectiv a unei Dacia Sandero 0.9 TCe, acesta fiind primul model omologat pentru raliuri in Romania.” a declarat Catalin Grigoriu dupa ce a debutat in Campionatul National de Raliuri in postura de pilot.

Fara niciun fel de presiune, Catalin si Raluca Grigoriu au abordat excelent probele din primele doua zile, insa o toxiinfectie alimentara l-a determinat pe pilotul bacauan sa se retraga la jumatatea zilei de sambata.
„Mi-am dorit sa ne distram si sa ne simtim cat mai bine la Raliul Iasului si asta am si reusit sa facem in primele doua zile. Perceptia s-a schimbat dupa ce am facut trecerea de pe scaunul din dreapta pe cel al pilotului iar abordarea a fost pe masura. Din pacate vineri noapte m-am ales cu o toxiinfectie alimentara si desi nu ma simteam in stare sa iau startul sambata, am facut-o la insistentele colegilor de echipa. M-am simtit in continuare foarte rau pe prima bucla si am decis sa ne oprim in parcul de service pentru ca imi era imposibil sa termin acest raliu. Nu ne-am facut un calendar exact al etapelor la care vom lua startul dar cu siguranta vom incerca sa o facem la cat mai multe si abia asteptam urmatorul raliu. ” a mai adaugat Catalin Grigoriu.

Adrian Raspopa este sustinut in sezonul 2015 al Campionatului National de Raliuri de partenerii prinicipali Pambac, Comfert si Wurth Romania, cat si de partenerii tehnici, Simba, GoPro prin xtremvideo.ro si Syron Tires.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014