15 noiembrie 2024

Venituri in crestere, profit in scadere la Aerostar

Aerostar Bacau a avut in exercitiul financiar 2013 un profit de 14,8 milioane de lei, la o cifra de afaceri de peste 212 milioane de lei si venituri totale de peste 229 milioane lei. Datele apar in raportul elaborat in urma Adunarii Generale Ordinare si Extraordinare a Actionarilor, desfasurata saptamâna trecuta.

Conform aceluiasi document, din intreg profitul, 4,4 milioane lei sunt destinate majorarii de capital social, iar 10,4 milioane lei se vor distribui sub forma de dividente. AGA a aprobat o valoare a dividendului aferent anului 2013 de 0,089 lei, iar distribuirea acestora se va face prin casieria unitatii, prin transferuri bancare sau prin alti distribuitori autorizati. Toate aceste sume vor ajunge la beneficiari pâna la data de 23 octombrie 2014. Numarul total de actiuni Aerostar se ridica la peste 117 milioane.



Afaceri pe plan mondial

Veniturile Aerostar Bacau au crescut cu 10% anul trecut, de la 207,4 milioane lei la 229 milioane lei, insa profitul net a scazut usor, de la 15 milioane lei la 14,8 milioane lei. Compania Iarom Bucuresti, controlata de trei persoane fizice, Grigore Filip, Mihail Nicolae Toncea si Doru Damaschin, detine 71% din actiunile Aerostar, iar SIF Moldova (SIF2) are 14,5% din titluri.

Aerostar Bacau este una dintre cele mai solide intreprinderi din tara in domeniul sau de activitate, fiind casa de integrare, fabricatie, modernizari si mentenanta pentru sisteme de aviatie si sisteme defensive terestre. Aerostar este si furnizor de piese, aerostructuri, subansamble si echipamente pentru aviatia civila. De asemenea, este furnizor de servicii de mentenanta si conversie pentru aviatia civila.
Aerostar a derulat numeroase contracte de modernizare pentru aparate de aviatie civile sau de vânatoare ale armatelor care au in dotare MIG 21, precum India, Nigeria, Mozambic.

La Aerostar s-a derulat si contractul de modernizare a Aviatiei Militare Române, prin care peste 100 de aparate MIG 21 au primit avionica moderna, de productie israeliana, compatibila cu standardele nord-atlantice. Au rezultat avioanele MIG 21 LanceR, care au ajuns insa la finalul ciclului de viata si vor fi inlocuite cu aparate F16 second hand, primite probabil din Portugalia.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014