Din acest an, Aeroportul Bacau este condus de un consiliu de administratie (CA) care, imediat dupa preluarea atributiilor, si-a stabilit ca obiectiv “revitalizarea activitatii” regiei, diversificarea si ridicarea calitatii serviciilor aeroportuare etc. Mai simplu spus, cresterea numarului pasagerilor si a profitului. Noii administratori au facut analize, au stabilit bugetul, au elaborat un plan si l-au pus in practica. Au fost achizitionate echipamente (intre care o scara imbarcare pasageri, o poarta securizata, surse de alimentare si pornire pentru aeronave, un echipament de tractare, doua echipamente de detectare a explozibililor etc.), s-au inchiriat spatii de activitate, de publicitate si au fost extinse colaborarile cu operatorii. Rezultatele nu au intârziat sa apara. Cel mai important efect a fost cresterea numarului de pasageri la 161.928, fata de 140.089 in primul semestru din 2014 si a numarului miscarilor de aeronave de la 1300 la 1479.
Linie directa, pe net, cu publicul
Veniturile Aeroportului Bacau au crescut la toate capitolele. Astfel, veniturile realizate din activitatea principala (servicii aeroportuare) in semestrul I 2015 sunt de 4.029.708 lei, fata de 3.502.384 lei in 2014. Veniturile din chirii au crescut de la 307.446 lei la 333.304, iar cele din taxa de securitate de la 660.393 lei la 805.573 lei. In total, veniturile proprii au crescut de la 4.736.455 lei in 2014 la 5.567.990 lei, anul acesta. In acelasi timp, cheltuielile au fost mai mari decât in 2014 cu circa 272.000 de lei, dar mai mici decât cele programate cu 1,23 milioane de lei. In final, profitul brut este de 1.989.935 lei, iar cel net, rezultat dupa platirea impozitului, de 1.725.389 de lei. Veniturile nu au fost singura tinta a administratorilor. S-au facut diverse lucrari tehnice si s-au luat masuri pentru conversia certificatului de aerodrom la normele UE.
“O realizare importanta o reprezinta incheierea de catre Regia Autonoma, in parteneriat cu CJ Bacau, a contractului de achizitie privind «Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport aerian»”, arata Oana Chelaru, presedintele CA. S-a mai schimbat ceva: relatia cu beneficiarii. “Transparenta actului managerial s-a concretizat in adoptarea unor masuri, unele dintre acestea fiind deschiderea Aeroportului International catre publicul larg in cadrul saptamânii «Scoala Altfel» sau modificarea radicala a site-ului oficial.” Intre altele, s-a creat o linie directa pe net, pentru ca pasagerii sa-si exprime opiniile.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.