18 octombrie 2024
ActualitateVarianta metalica de la Serbanesti este in stare jalnica

Varianta metalica de la Serbanesti este in stare jalnica

Bani grei pe variante usoare

Lui Stavarache, zis si Apollodor de Bacau, podul de la Serbanesti este pe cale sa-i mai pregateasca o surpriza. Varianta metalica da semne de imbatranire prematura, si in ciuda miliardelor pe care le-a inghitit cu nesat pare gata de a-si da obstescul sfarsit daca nu va beneficia de urgenta de o aperfuzie” cu fonduri bugetare sau, eventual, extrabugetare. Oricum ar fi privita situatia, ca-s bani de la Guvern sau de la bugetul local, sumele tot din cotizatiile oamenilor sunt. Si tot cheltuite aiurea.



Podul de metal pe care se circula acum nu arata prea bine, asa cum au observat si ne-au sesizat soferii care il strabat mai des. De altfel, chiar si pietonii au observat de sus, de pe pasajul rezervat lor, ca podul pentru masini s-a inclinat, iar in unele locuri asfaltul s-a lasat amenintator. Trancanitul de metal si grinzile care se misca la trecerea fiecarei masini nu prevestesc nimic bun. Pe sensul de mers dinspre oras spre cartierul Serbanesti, chiar la intrarea pe podul metalic, au aparut in asfalt niste adancituri. La intrarea pe pod, pe stanga, in peretele de sustinere s-a cascat o groapa care ameninta sa se intinda pana la asfalt. Zapada abundenta, inghetul si dezghetul au afectat structura podului construit la repezeala, numai pentru ca bacauanii sa nu sara in capul primarului Stavarache, cel care a promis un pod nou „mai trainic si mai frumos” la schimb cu voturile de la alegeri.
Variante cu bucluc

Varianta metalica, inaugurata cu mult tam-tam de catre marele strateg al infrastructurii Romeo Stavarache pe 30 septembrie, da semne accentuate de oboseala. Probabil ca miliardele primite de la Guvern nu au fost suficiente pentru a astupa foamea de bani a unor lucrari facute de mantuiala. Sa nu uitam incidentul din octombrie, cand malul de pamant care vorba vine sustinea podul metalic aproape a luat-o la vale. Atunci primarul a incercat sa o scalde, spunand ca nu era alta solutie decat deversarea barajului. Corect, dar la inaugurarea variantei Stavarache sustinea sus si tare ca varianta va rezista la un volum al apei de 600 mc pe secunda. In octombrie volumul a fost de vreo trei ori mai mic, si deja o parte a marii realizari o luase la vale. Dupa cum spuneau si oamenii din Serbanesti la momentul respectiv, banii s-au dus pe apa Bistritei. Si se pare ca nu au fost singurele sume spalate de apele care nu se indura sa se supuna vointei primariei bacauane.

60 de miliarde spalate de ape

In repetate ocazii, autoritatile au declarat ca varianta metalica este solida si ca nu prezinta probleme. Dar situatia reala a fost demonstrata prima data in octombrie, cand primarul se ruga la mijlocul podului sa nu-i plece pilonii. A avut bafta, si doar o bucata din terasamentul de pamant s-a pravalit in Bistrita. Dar acum situatia se „albastreste” din nou. Pentru cele doua variante ocolitoare de la Serbanesti, Guvernul i-a alocat lui Stavarache suma impresionanta de 60 de miliarde. Insa, deoarece lucrarile au fost facute de mantuiala, acum se pare ca e nevoie de alti bani. In diferite sedinte de consiliu local sI prin comunicate oficiale s-a precizat ca, din fondurile pentru calamitati, s-au alocat de la guvern 60 de miliarde. Podul metalic presupunea folosirea a 35 miliarde, iar cel din tuburi a „papat” 10 miliarde. Ce a spus primarul atunci? Pai, ca „avand in vedere ca podul metalic este proiectat pentru a suporta deschiderea portilor barajului in caz de necesitate, realizarea podului a presupus cheltuieli suplimentare, la acestea adaugand si structura metalica.” Cum a rezistat, a vazut tot Bacaul. Iar cum se prezinta acum… no comment.

Banii sunt de la Guvern

Conform punctului de vedere oficial al primariei, banii cuprinsi in buget pentru varianta metalica sunt veniti de la Guvern. Si au rasarit in bugetul pe 2008 pentru ca mai trebuie facute unele plati, deoarece inca nu sunt gata toate devizele. Suma totala, ne-a precizat Mihaela Grosu, „este de 60 de miliarde, banii care au fost dati de la Guvern.” Insa pana acum prin toate declaratiile autoritatile au declarat ca varianta cu tuburi a costat aproximativ 10 miliarde, iar cea metalica 35. Despre diferenta nu a spus nimeni nimic. Vorba aceea, daca-s de la Guvern, nu mai conteaza.Scris de Emilian Berceanu



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img