Să presupunem că toți românii, convinși de campaniile publicitare care rulează aproape în buclă la televizor, vor hotărî ca, de mâine, să se vaccinze împotriva COVID-ului. Că rujatul ăla de la Armată, tanti doctor și medicul de familie (toți cu mâinile ținute în față cu degetele formând un romb, așa cum toți politicienii români s-au învățat să stea după ce poziția a fost consacrată de madam Merkel) au convins românii responsabili că trebuie să se injecteze ca să… Ca să ce?! Că vaccinul – ni se spune – nu oferă imunitate prea lungă și nici nu te scutește de purtatul măștii, de păstrarea distanței sau de celelelte inovații introduse în ultimul an. Dar să zicem că lumea decide brusc să se vaccineze.
Unde să se ducă?! Dacă eu vreau să mă vaccinez de mâine, unde merg să-mi facă vaccinul? Există suficiente doze pentru toată lumea? Cine mi-l va face? Cine mă va lua în evidență, cine-mi va spune unde și când să vin pentru a doua doză obligatorie? Vă spun că nu există nici un răspuns la aceste întrebări. Onor Guvernul și comandanții pandemiei nu au stabilit încă aceste lucruri dar au declanșat o campanie media care ne asasinează zilnic invitându-ne să ne vaccinăm.
Imaginați-vă că sunteți în 1986 în Republica Socialistă România. La televizor e un meci de fotbal din Cupele Europene și, în pauză, se bagă reclame. (Să stiți că chiar se dădeau reclame în pauzele de la meciuri). Și una dintre reclame ar fi la Coca Cola. Tineretul revoluționar al țării este îndemnat să bea această băutură răcoritoare. Dar nici un magazin nu are așa ceva pe raft. Poate cel mult Pepsi prin vreo cofetărie mai cu ștaif. Dar Coca Cola, nu. Și atunci la ce bună reclama?!
Cam așa e și acum. Guvernul face publicitate la un vaccin pe care nu îl are. Vor spune unii că nu e problemă, campania e bună pentru când va veni vaccinul și vor fi gata spațiile de vaccinare și personalul medical. Doar că în publicitate nu prea se socotește așa. Dacă nu poți oferi acum produsul pe care-l promiți, riști să-ți distrugi credibilitatea, să plictisești publicul sau, mai rău, să produci efecte inverse.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.