Pentru a veni în sprijinul populației cu informații referitoare la infecția cu virusul SARS-CoV-2, simptome, date despre izolare (pentru persoanele confirmate COVID-19)/carantină (contacți direcți) și alte situații generate de pandemia COVID-19, Direcția de Sănătate Publică (DSP) Bacău pune la dispoziție o linie telefonică CALL- CENTER – 021/414.4434, cu program de funcționare permanent. Personalul de specialitate din cadrul Departamentului Supraveghere în Sănătate Publică din cadrul DSP Bacău, este desemnat, prin rotație, să desfășoare această activitate.
„Totodată, în baza unui protocol de colaborare cu Ministerul Apărării Naționale, instituția noastră primește și sprijinul reprezentanților acestui minister. Numărul militarilor implicați în această activitate a fost și este în continuare stabilit de către MApN, conform protocolului”, a precizat dr. Mihaela Arim, director executiv DSP Bacău.
La nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Bacău mai funcţionează și o linie telefonică de urgenţă, 0729/300.130, care are program de funcţionare permanent, unde cetăţenii pot obţine informaţii utile de prevenire şi combatere COVID-19. Și la Institutul Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății este operaționalizată linia TELVERDE: 0800.800.358, destinată persoanelor care doresc informații legate de prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2 (coronavirus), care are, de asemenea, program de funcționare permanent.
La această linie telefonică pot fi solicitate informații despre modul în care se manifestă virusul, modalități de prevenire a îmbolnăvirii și alte detalii legate de conduita preventivă. Cetăţenii sunt rugați să apeleze numărul unic de urgență 112 doar pentru situații de urgență, iar pentru solicitarea de informații să apeleze această linie TELVERDE.