Locatarii blocului 30 de pe strada Razboieni s-au saturat sa plateasca sute de mii si milioane de lei la intretinere, dar sa traiasca in frig si fara apa calda la robinet. De mai bine de un an platesc lunar apa calda, insa primesc apa rece si ruginita. Ei dau vina pe administrator si pe CET. Administratorul are acoperire legala, furnizorul trimite justificari in scris.
Proprietarii care au ramas in sistemul centralizat de incalzire au renuntat sa mai deschida robinetele pentru ca apometrele pentru apa calda sa nu mai inregistreze mocirla pe care o plateasc la tariful piperat de aproximativ 70.000 lei/metrul cub. Oamenii nu stiu ce sa mai creada. Unii dau vina pe administratorul asociatiei de proprietari si sustin ca acesta ii „incarca” la intretinere. Altii spun ca furnizorul isi bate joc de ei. Ieri, au iesit in fata blocului locatarii din mai multe apartamente, disperati ca frigul ii arde la buzunare. „Am 9 grade Celsius in apartament, dar platesc la caldura de parca ar fi temperatura normala. Suntem aici, pe scara C, numai vaduve, femei cu pensii de urmas. Dintr-un milion sau doua trebuie sa dam aproape tot la intretinere. Ne-am plans la asociatie si administratorul ne-a sugerat sa ne mutam la alta”, ne-au spus locatarii, aproape in cor. „Platim dublu fata de anul trecut si nu s-a scumpit gigacaloria chiar asa”, a intervenit Aurelia Sirbu. „Sunt sigura ca se incarca facturile. Cand am cerut explicatii la asociatie, administratorul mi-a aratat factura de la CET. Ce sa inteleg eu din factura? Pentru ce platim administrator?”, a intrebat Natasa Bolocan. „I-am spus sa nu ne mai treaca la intretinere apa calda ca nu avem deloc de un an. Nu vrea sa inteleaga.”, a spus si Paunita Feraru. „Si apa rece platim mai multa decat consumam. Daca raportam 2 metri cubi, ne mai adauga unul. Din pensia mea de trei milioane de lei, aproape jumatate se duce la intretinere.”, s-a plans Veronica Ungureanu. Unii locatari au preferat sa se debranseze, chiar fara sa instaleze centrala de apartament. „Nu aveam caldura si am ajuns la aceasta solutie, ne-a declarat Lucica Hapenciuc. Numai ca, din cauza condensului, o sa-mi cada peretii pana la primavara”.
Mostenirea e de vina
Oamenii sunt indignati si de raspunsul primit de la CET. Printr-o adresa au fost instiintati ca centrala termica la care sunt bransati a fost preluata de la Termloc, este veche si apar defectiuni. In plus, sistemul de recirculare a apei calde este desfiintat de 25 de ani, iar acesta este motivul pentru care nu ajunge apa calda la blocul 30, aflat la capat de circuit. Furnizorul ii informeaza pe consumatori ca are in vedere refacerea sistemului. Frigul din apartamente este justificat prin posibile defectiuni interioare. Adresa mai specifica faptul ca CET nu impune repartizarea unei cote obligatorii de apa calda, chiar daca nu s-a inregistrat consum.
Administratorul Mariana Rusu ne-a declarat ca fiecare proprietar plateste un metru cub de apa calda chiar daca nu l-a consumat, dar exista acoperire legala. „Este impus de Consiliul Local. Hotararea 312 spune clar ca proprietarii care au apometru de apa calda platesc atat cat au raportat, dar nu mai putin de un metru cub de apa”. Presedintele asociatiei, Sebastian Neagu, considera ca situatia este aberanta si declara ca face chiar acum demersuri pentru anularea hotararii. „Ne vom duce si la Protectia Consumatorului pentru a sesiza aceasta situatie nefireasca. Ne-am saturat de interventii la primarie si la CET. Nu am reusit sa rezolvam inca nimic pentru blocul 30, iar oamenii sunt suparati pe buna dreptate, dar eu trebuie sa respect si legea”. Asa stand lucrurile, locatarii sunt convinsi ca vor plati in continuare sume mari din buzunar pentru un serviciu nesatisfacator. Sunt disperati, dar asta nu pare sa miste pe nimeni.
Scris de Doina MINCU
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.