Ministerul Transporturilor a emis joi, 20 aprilie, autorizația de construire pentru lotul 4 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Lucrările pe secțiunea de 4,5 kilometri au fost întârziate din cauza problemelor de mediu din zona Cernica. Valoarea lucrărilor autorizate este de 52,25 milioane de lei, fără TVA, iar documentul emis joi vizând doar Etapa I. Lotul 4 va cuprinde un pod peste Lacul Cernica și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița.
Proiectul elaborării studiului de evaluarea adecvată (SEA) pentru Lacul și Pădurea Cernica (arie protejată) este menționat pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Acordul de mediu pentru o porţiune de doi kilometri din zona Cernica a trebuit revizuit, deoarece pe traseul autostrăzii a fost înscrisă între timp ca arie protejată zona Lacul și Pădurea Cernica, în care se găsesc specii de păsări protejate prin lege.
În august 2020, a fost semnat un contract pentru „proiectare și execuție Autostrada de Centură București km 0+000-km 100+900, sector centura nord km 0+000-km 52+770, lot 4 km 47+600 – km 52+070”, cu ofertantul declarat câștigător, asocierea Sa & Pe Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade. Valoarea contractului la semnare a fost de 312,63 milioane de lei fără TVA, iar lungimea autostrăzii va fi de 4,47 km. Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și va dura 12 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, 120 luni perioada de garanție a lucrărilor.