Construcția Lotului 2 al Autostrăzii A7, segmentul care va lega Pașcani de Suceava, atrage atenția atât prin valoarea sa impresionantă, cât și prin complexitatea lucrărilor. Trei asocieri de firme au depus oferte pentru contractul estimat la 3,60 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Cine sunt ofertanții?
- Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
Un nume familiar în domeniul infrastructurii românești, această asociere este cunoscută pentru numeroasele proiecte realizate cu succes în țară. - Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (România)
Deși mai puțin cunoscută decât UMB, DANLIN XXL are experiență în proiecte regionale de infrastructură și își extinde portofoliul cu această ofertă. - Asocierea WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Gigantul italian Webuild SPA este un nume de referință la nivel internațional, cunoscut pentru participarea la proiecte de mare anvergură.
Detalii tehnice ale proiectului
Lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava, care măsoară 29 de kilometri, promite să redefinească infrastructura din regiune. Contractul prevede o durată maximă de 30 de luni pentru finalizare, incluzând șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Pe traseu vor fi realizate:
- Un pod spectaculos peste râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845,10 metri;
- Un pasaj peste calea ferată 511, de 625,10 metri;
- Trei noduri rutiere:
- La Roșcani, pentru conexiunea cu autostrada,
- La Dumbrăveni, la intersecția cu DJ208B,
- Un nod strategic pentru accesul la Aeroportul Internațional Suceava și DN29;
- Două spații de servicii și două parcări de scurtă durată, pregătite să acomodeze infrastructura pentru minimum opt stații de încărcare a mașinilor electrice.
Un aspect remarcabil al proiectului este includerea unui drum de legătură de 5,2 km, ce va conecta DN29 cu Aeroportul Internațional Suceava, o măsură care va îmbunătăți considerabil accesibilitatea pentru călători și mărfuri.
Impactul asupra regiunii
Finalizarea acestui lot reprezintă un pas esențial în dezvoltarea rețelei de autostrăzi din Moldova, având potențialul de a impulsiona economia locală și de a reduce timpul de deplasare. În plus, accentul pus pe infrastructura ecologică marchează o direcție modernă în proiectele de infrastructură din România.
Rămâne de văzut care dintre cele trei asocieri va câștiga licitația, însă competiția strânsă promite un rezultat de calitate pentru acest proiect crucial.