18 noiembrie 2024

Traseu special pentru navetisti

Reprezentantii CJ, ai Prefecturii si ai institutiilor de control din domeniul transportului rutier au analizat reclamatiile impotriva Grup Atyc, care opereaza pe traseul V. Seaca – Bacau. In final, s-a decis sa fie inaintat un memoriu catre Ministerul Transportului. Deoarece legislatia actuala nu permite alte masuri, se va propune infiintarea unei curse speciale pentru navetisti.

Sefii institutiilor din judet s-au reunit, ieri, in sala mica a CJ Bacau pentru a lua o decizie in privinta operatorului Grup Atyc. Intâlnirea a fost initiata de Claudiu Nastasa, vicepresedintele CJ, cel care raspunde de transportul judetean. Au fost prezenti si Dragos Benea, presedintele CJ, Dorian Pocovnicu, subprefectul judetului, Anton Siler, primarul comunei N. Balcescu, directorii ARR, ISCTR, sefi de servicii din CJ. Oficialii s-au trezit si cu vreo 50 de cetateni, navetisti pe traseul V. Seaca-Bacau, pe care au fost nevoiti sa-i asculte. Oamenii au reclamat de sute ori ca merg inghesuiti din cauza ca operatorul nu trimite autobuzele cu care a câstigat licitatia, ci niste microbuze cu 22 de locuri si ca soferii nu respecta orarul. Disperati, au sesizat Primaria, apoi CJ si Prefectura. Nu s-a rezolvat nimic. Au blocat circulatia pe E 85, s-au adunat in fata casei primarului, apoi au venit sa protesteze la Prefectura. Tot nu s-a rezolvat nimic. De vreo doua luni, la anumite ore, nu vine nicio masina. „Din 11 curse, se duc doar la doua, arata Claudiu Nastasa. Nu mai inteleg. Pâna acum se bateau pentru trasee, iar acum sunt singuri pe traseu si inca pe un traseu foarte bun, iar ei nu trimit masinile!” E un traseu bun deoarece e scurt, are multi pasageri, iar infrastructura e buna. Cu toate astea, orarul nu e respectat, iar femeile care lucreaza in hipermarketurile din sudul Bacaului, nu au cu ajunge acasa, la orele 22-23, când ies din tura. Unii dintre protestatari au acuzat, ieri, ca deja nu mai au slujba din cauza Grup Atyc.



Amenzi care trec de un miliard! Fara efect!

„Nu am crezut ca un operator de transport poate influenta atât de mult viata unei comunitati, nu am crezut ca poate produce atâtea necazuri si o asa dezordine in viata oamenilor”, arata Claudiu Nastasa. Din pacate, autoritatile judetului nu au nicio putere: „Practic, legea ne leaga de mâini si de picioare, asa cum este, ea, acum. Licitatia se organizeaza la minister si tot acolo se semneaza contractul de atribuire.” CJ Bacau doar propune statiile. Ar trebui ca aceeasi institutie sa infiinteze traseul, sa acorde licenta si sa monitorizeze operatorul, daca respecta sau nu caietul de sarcini. „La ora aceasta, primaria cere infiintarea unui anumit traseu, CJ Bacau face traseul si il introduce in programul judetean, iar ministerul il scoate la licitatie. De raspuns, nu raspunde nimeni”, arata vicepresedintele CJ. Amenzile aplicate de ISCTR firmei ajung la circa 150.000, adica un miliard si jumatate de lei vechi. Fara efect. Exista certitudinea ca in doua-trei luni legislatia se va schimba si astfel de operatori vor fi exclusi de la licitatie. Pâna atunci, s-a apelat la o masura provizorie. „Solutia de a ajuta primaria si comunitatea, mai ales ca va incepe scoala si va fi o mare problema pentru copii, este sa scoatem un traseu special, macar pentru persoanele care au serviciu in Bacau si pentru elevii care invata in Bacau”, afirma Claudiu Nastasa. Reprezentantii CJ au inceput deja sa lucreze la documentatie. Ei vor trimite Ministerului Transportului un memoriu la care vor anexa toate notele de constatare si procesele verbale emise de institutiile de control, propriile constatari, solicitarile Primariei N. Balcescu, dar si sesizarile primite de la cetateni impotriva operatorului.




Descoperă mai multe la Desteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img
- Advertisement -
Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014