Călătoriile cu mijloacele de transport în comun pe traseele interjudețene a ajuns la mâna unor confederații profesionale, un fel de sindicate ale patronilor din domeniu. Acestea sunt COTAR – Confederația Operatorilor Transportatorilor Autorizați din România și FORT – Federația Operatorilor Români de Transport.
În această săptămână, cei de la COTAR vor intra la discuții cu premierul Viorica Dăncilă, după ce FORT a anunțat, joia trecută, suspendarea curselor interjudețene și chiar intrajudețene. De ce să sufere călătorii „din cauza încercărilor ministrului Transporturilor de a distruge firmele din domeniu care au capital românesc”? – s-au întrebat cei de la COTAR. Mai bine să negocieze la Guvern.
Veștile venite din țară, promovate chiar de FORT, arătau, însă, că în 19 județe tot au avut loc proteste, iar circulația a fost oprită. În Bacău nu! Ba, chiar am sesizat un soi de opoziție a unor transportatori la măsura anunțată de FORT.
Nici nu mai știi ce să înțelegi din așa suceală cu iz sindicalist, dar după discuțiile de la Guvern de marțea viitoare poate vom afla ce va fi până la capăt. Dacă nu cumva mai apare vreo amânare!
Până atunci, însă, protestele dorite de FORT au creat deja un adevărat haos în sistemul de transporturi de călători. Primii care au profitat de situație au fost chiar elevii navetiști, care au cerut profesorilor scutire de la ore pentru că nu vor mai avea cu ce veni la școală dacă autobuzele vor fi trase pe dreapta. Motiv de chiul!
Dar nu doar elevii au fost atât de sensibili la protestul transportatorilor. România are încă sumedenie de navetiști. Dacă autobuzele nu circulă, iar cu trenul nu au cum să ajungă la muncă, oamenii rămân acasă. Angajatorii și așa țipă după lucrători, tot mai rari pe lună ce trece. Dacă rămân și fără navetiști, durerea e mare. Dar și circul.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.