De luna trecuta, fosta Directie Judeteana de Accize si Operatiuni Vamale a devenit doar un simplu birou vamal de interior. Masura a fost luata ca urmare a reorganizarii Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Astfel, atributiile de control in zona accizelor vor fi transferate nou infiintatei Directii Regionale Antifrauda Fiscala de la Suceava, careia ii vor fi subordonati si inspectorii antifrauda bacauani.
Astfel, s-ar putea spune ca, aparent, traficantii de tigari, cafea, carburanti si alte produse supuse sistemului de accizare au scapat, pentru un timp, de teama de a nu fi descoperiti de inspectorii vamali. In realitate, insa, atributiile au fost preluate, mai mult din mers, de catre comisarii Garzii Financiare si, apoi, transferate viitorilor inspectori antifrauda.
Prin urmare, vamesii bacauani vor avea doar sarcini legate de operatiunile de import-export si de tranzit, precum si de autorizare a agentilor economici pe linie de accize. Practic, prima faza a reorganizarii vamii s-a incheiat de saptamâna trecuta, când s-a definitivat schema de personal. Astfel, la Biroul Vamal de Interior Bacau vor activa doar 16 angajati, fata de 21 câti erau in scripte inainte de a interveni reorganizarea ANAF.
Asta pentru ca juristul a optat pentru un post la Directia Regionala a Finantelor Publice Iasi, in vreme ce trei inspectori vamali au plecat la Biroul vamal de frontiera de la Dornesti, judetul Suceava, iar un inspector la biroul vamal de interior de la Neamt. Spre norocul vamesilor bacauani, la biroul vamal din localitate nu au fost mai multi concurenti pe un loc, ceea ce a simplificat procesul de ocupare a posturilor.
Organigrama unui birou vamal de interior prevede pozitia de sef de birou vamal, in subordinea caruia se afla compartimentele de supraveghere si control vamal, miscare produse accizabile, autorizari, informatizare si financiar-contabilitate si administrativ. In schimb, aproape la fel ca in mai toate vamile din tara, si la cea din Bacau, initial, s-au produs usoare blocaje pe linia de accize.
„Partial, am putea spune ca s-au produs blocaje pe aceasta directie, insa, am luat legatura cu comisarul sef al Garzii Financiare Bacau, Romeo Fratila, pentru ca ei au ramas cu aceleasi competente, cel putin 90 de zile, pâna când se va infiinta noua structura antifrauda si s-au gasit solutii. Am discutat cu Politia, cu Politia Locala si, de acum, se stie ca trebuie luata legatura cu Garda Financiara care are aceste competente”, a explicat Valentin Grosu, seful vamii din Bacau.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.