Toti copiii din clasa pregatitoare vor fi evaluati. Ministerul Educatiei a elaborat deja metodologia privind aceasta activitate, iar inspectoratele scolare le vor monitoriza permanent. Evaluarea o va face profesorul invatator care preda la clasa.
Si micutii care au intrat in acest an la clasa pregatitoare vor fi evaluati. Ministerul Educatiei a elaborat o metodologie de intocmire, completare si valorificare a acestei evaluari. Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregatitoare se desfasoara pe tot parcursul anului scolar si se finalizeaza in luna mai prin completarea unui Raport de evaluare. Acesta este un document-tip in care se consemneaza nivelul dezvoltarii fizice, socio-emotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si al dezvoltarii capacitatilor si aptitudinilor de invatare. In Bacau, profesorii au realizat deja o serie de evaluari initiale la acest nivel. „Inca de când a inceput scoala noi am facut aceste evaluari initiale pentru a sti pe parcurs cum sa lucram cu ei. Urmarim asimilarea a cât mai multe cunostinte din partea lor, dar si aplicabilitatea lor in practica. Evolutia lor va fi urmarita pe tot parcusul anului scolar pentru a fi cât mai pregatiti atunci când vor intra in clasa I”, ne-a declarat prof. invatator Oana Fuioaga, de la Scoala „Al.I. Cuza”.
Raport de evaluare, la finalul clasei
Evaluarea are ca scop identificarea competentelor specifice dobândite de elevii aflati la finalul clasei pregatitoare, prevazute in programele scolare in vigoare. Raportul de evaluare la finalul clasei pregatitoare este structurat pe mai multe urmatoarele sectiuni: – date de identificare ale elevului, domenii de dezvoltare, capacitatea de invatare, aprecieri si recomandari. Completarea raportului de evaluare se realizeaza la finalul clasei pregatitoare, de catre fiecare cadru didactic, in urma consultarii si in colaborare, dupa caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog scolar, profesorul logoped, consilierul scolar, medicul scolar, alti profesori ai clasei, parintii si reprezentantii legali. „Noi am realizat acele evaluari initiale, fie pe teste concepute de noi, fie pe cele publicate in cartile de specialitate. In ceea ce priveste evaluarea elevului pe intregul an scolar, aceasta se va face treptat. Noi evaluam continuu elevul pe teste initiale, sumative si finale, iar pentru acest lucru folosim un auxiliar aprobat de Ministerul Educatiei”, a a explicat si prof. pentru invatamântul primar Matiana Vrajmasu.
Caracter confidential
Cadrul didactic care preda la clasa va completa raportul de evaluare urmarind modelul stabilit de Centrul National de Evaluare si Examinare, dar si instructiunile din Ghidul de completare. Dascalul va sigura completarea raportului in format electronic, utilizând platforma informatica dedicata. Un exemplar al raportului de evaluare va fi tiparit, semnat de cadrul didactic si predat directorului unitatii de invatamânt. Acesta din urma va pastra in arhiva unitatii de invatamânt aceste rapoarte pe toata perioada de scolarizare a elevului. Raportul poate fi consultat de conducerea unitatii de invatamânt, de cadrele didactice care predau la clasa, precum si de reprezentanti ai Inspectoratului Scolar, in vederea monitorizarii si analizei nivelului de atingere a competentelor in conformitate cu programele scolare. Continutul raportului de evaluare are insa caracter confidential, in sensul ca rezultatele individuale obtinute de elevi nu pot fi facute publice.