28 decembrie 2024

Test drive cu noul VW Tiguan

Jurnalistii cotidianului Desteptarea au avut, weekend-ul trecut, ocazia sa testeze noul Volkswagen Tiguan. Ne-am amintit testul pe care l-am facut acum cativa ani la lansarea versiunii precedente, care ne-a impresionat foarte tare la acea vreme, iar acum am avut ocazia sa simtim ce imbunatatiri s-au adus modelului actual. Varianta testata a fost un model de 2 litri TDI de 140 de cai putere si tractiune integrala. Transmisia este asigurata de noua cutie de viteze automata cu dublu ambreiaj DSG cu 7 trepte de viteza. In cele cateva sute de kilometri pe care le-am parcurs am rulat pe aproape toate tipurile de drum pe care le intalnim in Romania si am putut sa ne formam o parere reala asupra performantelor noului SUV. Ca si concluzie putem spune ca noua versiune a Tiguanului a depasit modelul precedent la toate capitolele, dovada ca inginerii de la Volkswagen nu au mizat doar pe cateva elemente de design, ci au dotat masina cu cele mai noi si mai performante tehnologii. Cel mai tare ne-a impresionat noua cutie de viteze pe care am gasit-o ca fiind cea mai "inteligenta" din cate am testat pana acum. Masina pur si simplu iti "citeste gandurile", cutia de viteze pliindu-se perfect oricarui tip de condus. Daca dorim sa conducem intr-o maniera sportiva sau avem nevoie de putere pentru a efectua o depasire rapida, cutia va schimba vitezele la turatie mai mare pentru a beneficia de cuplul maxim al propulsorului. In functie de cum apasam pedala de acceleratie, cutia de viteze stie exact ce-si doreste soferul. Modul "S" (sport) al cutiei poate fi uitat deoarece si in modul "D", modul de condus normal, ecomonic, masina isi va seta treapta de viteza corespunzatoare intentiilor noastre. Conducem linistit apasand usor acceleratorul, vitezele se schimba la turatii joase, prioritar fiind un consum cat mai mic de carburant. Trecerea dintr-o treapta in alta se face foarte lin, necesitand mare atentie pentru a sesiza acest lucru. Suntem in treapta 6 sau 7 mergand foarte economic si avem nevoie de demaraj pentru o depasire, nu trebuie decat sa apasam mai tare pedala de acceleratie, cutia comutand automat in treptele inferioare pentru a asigura puterea necesara. Apasam pedala la podea, cutia trece in treapta la care se asigura cuplul maxim, iar vitezele se schimba in "zona rosie" a turometrului si beneficiem de toti cei 140 de cai putere ai motorului care s-au dovedit a fi arhisuficienti in orice situatie. Iar daca suntem prea mofturosi si pur si simplu nu ne place treapta pe care cutia de viteze a ales-o intr-un anumit moment, nicio problema: padelele din stanga si dreapta volanului ne permit sa alegem manual treapta in care sa rulam. Si pentru ca tot am vorbit de consum, noul Tiguanul exceleaza si la acest capitol. Pe toata durata weekend-ului am avut un consum mediu de aproximativ 7 l la suta de kilometri, ceea ce este foarte putin avand in vedere ca am condus si in oras, si in afara lui, cu foarte multe opriri si porniri, si pe drum asfaltat si neasfaltat si, nu in ultimul rand, luand in considerare clasa din care face parte masina, cea a SUV-urilor mici care, prin definitie, nu este una dintre cele mai economice clase.
Dimensiunile caroseriei fac din noul Tiguan o masina foarte buna si in aglomeratiile urbane fiind foarte manevrabila in comparatie cu fratele mai mare – Tuareg. Foarte utila este si asistenta electronica de care beneficiem la manevrarea in spatii foarte stramte. In concluzie, masina ne-a impresionat foarte placut in primul rand datorita elasticitatii si a faptului ca raspunde foarte bine oricarui tip de condus si oricarei suprafete de rulare.
Sebi Sascau





spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img