Desi a trecut aproape jumatate de an de când agentia de turism Medin Tour din Bacau a fost inchisa de Protectia Consumatorlor, clienti pacaliti de administratorul firmei continua sa apara de peste tot. Unii chiar cu sume considerabile, daca socotim ca un zbor peste Atlantic nu e tocmai ieftin. Este si cazul lui Florin Dragomir, un respectabil bacauan care, la fel ca multi altii, a cumparat de la aceasta firma bilete pentru Statele Unite, unde locuieste sora acestuia.
„Biletele, dus-intors, au fost luate pe la sfârsitul anului trecut, udeva in octombrie, când tatal meu a plecat, ca de obicei, pentru sase luni, la sora mea, stabilita acolo de aproape 20 de ani. Ideea e ca tatal meu o cunostea pe patroana firmei inca de pe vremea lui Ceausescu si asa s-a format increderea. Chiar sI eu am luta, in vreo doua rânduri, bilet de la ea. Acum, tatal meu avea bilet de intoarcere pentru 24 aprilie, dar si-a schimbat data pentru 8 mai, pentru ca aparuse o problema de familie la sora mea. Or, sora mea, când a vrut sa faca check in-ul, a observat ca tata nu mai are rezervare, ceea ce, dupa mine, ar putea insemna ca sefa agentiei i-a falsificat biletul de intoarcere”, spune Florin Dragomir. Din pacate, ca acest caz sunt peste 40, toate inregistrate oficial la autoritati, atât la Protectia Consumatorilor, cât si la Politie.
Bunaoara, un tânar din Lespezi care urma sa plece in Canada, la Calgary, unde avea contract de munca, impreuna cu tatal si cu alti trei consateni, a fost nevoit sa cheltuie alte mii de euro pentru a achizitiona bilete de avion. Unii clienti, destul de putini la numar, au reusit sa recupereze o bruma din banii incasati de angentie, insa, cei mai multi au fost nevoiti sa faca plângere la Politie, ca ultima cale de a mai recupera din paguba. „La noi, sunt in jur de zece petitii, pe care le-am transmis spre solutionare Politiei, indrumându-i, totodata, in aceeasi directie si pe ceilalti care mai veneau sa ne sesizeze neajunsul”, a declarat Alin Nastasa, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau. In aceste conditii, comisarii C.J.P.C. Bacau au aplicat, in mai multe rânduri, sanctiuni cu amenda de 5.000 lei pentru „afectarea grava si în mod repetat a intereselor economice ale unuia sau mai multor consumatori”.
Patroana tepara, fugara prin Germania?!
Ciudat e ca, desi comisarii Protectiei Consumatorilor au inchis de multa vreme firma de turism, administratorul acesteia a continuat sa pacaleasca clientii. „Au fost identificate 45 de parti vatamate si se fac cercetari sub supravegherea Parchetului de pe lânga Judecatoria Bacau sub aspectul savârsirii infractiunii de inselaciune”, a declarat inspector principal Narcisa Butnaru, purtator de cuvânt la Inspectoratul de Politie Judetean Bacau.
Am incercat, in repetate rânduri, sa luam legatura si cu administratorii agentiei, pentru a obtine un punct de vedere, insa, fara niciun rezultat. „Si eu am incercat sa dau de patroana firmei de turism, chiar de mai multe ori, dar de fiecare data m-a intâmpinat vocea operatorului de telefonie, culmea, in limba germana, fapt ca ma face sa cred ca nici nu mai este prin tara”, a incheiat Florin Dragomir.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.