Potrivit noului Statut al elevului, elevii din școlile din România vor acorda note de la 1 la 5 pentru diverse afirmații care urmăresc să evalueze calitatea predării și relația dintre profesor și elev.
Permiteți-mi să spun un lucru vizavi de acest lucru: E o mare prostie. E un rahat cu perje, dacă nu s-a înțeles bine de prima dată. Pentru repetenții din spatele clasei, care se joacă acum de-a decidenții din Minister, o să mai spun încă o dată: e o cretinitate colosală.
Adică voi credeți că mucoșii ăștia care nu dau doi lei pe un profesor, care îi iau la bătaie, îi înjură, care nu au pic de respect pentru „boșorogii” de la catedră au capacitatea de a evalua profesorii și învățătorii?
Dacă credeți asta, sunteți mai proști decât prevede legea!
Dar nu așa…, sunteți proști grămadă. Și vinovați pentru ultima cărămidă pusă pe mormântul sistemului de educație românesc.
Vă mai amintiți de minunatii ani ’90, când profesorii considerați prea exigenți au fost scoși în șuturi din școli de grevele elevilor? Acele vremuri au marcat un punct de cotitură în sistemul educațional românesc, în care autoritatea profesorilor a fost pusă sub semnul întrebării, iar disciplina și rigurozitatea, elemente esențiale pentru un învățământ de calitate, au fost înlocuite treptat cu o atitudine de toleranță excesivă față de lipsa de respect și de efort din partea elevilor.
Rezultatul? Un declin vizibil al standardelor educaționale și o erodare a prestigiului profesiei didactice. Credeți că aceasta a fost o schimbare benefică pentru calitatea actului educațional? Oare nu cumva această atitudine de subminare a autorității profesorilor a contribuit la deteriorarea nivelului general de educație?
Am obosit să dau exemple sistemele de învățământ din China, Japonia, Asia de Sud-Est, în general. Unde nu s-a introdus niciuna din inovațiile scornite de alți odihniți, scandinavii, care, în numele protecției copiilor, au distrus școala. Cică să nu-i mai chinuie pe micuți.
Școala românească e moartă și îngropată; acum doar ne distrăm cu fantoma ei și-i punem pe profesori s-o facă pe clovnii în numele fericirii copiilor.
Repetați după mine: ideea de a da putere elevilor asupra profesorilor este o prostie monumentală ce amintește doar de dictatura khmerilor roșii din Cambodgia, unde copiii erau considerați puri, deci neinfectați cu virusul contrarevoluției și erau puși să comande adulții.
Rolul elevului este să învețe, al profesorului să predea. Atât. Nu inventăm noi rosturi în numele unei ideologii care a distrus deja educația pe jumătate din planetă.
Bă, recunoașteți că vreți, de fapt, ca școala să scoată idioți pe bandă rulantă, ca să-i puteți prosti mai ușor la alegeri, nu o mai dați aiurea după cireș, cu atâtea reforme!