23 decembrie 2024

Succes pe social media? Urmează aceste trucuri simple!

Fie că vrei să îţi construieşti un brand personal pe social media, fie că vrei să îţi promovezi afacerea sau să devii social media manager, algoritmii nu mai sunt în ziua de azi imposibil de descifrat. Mai exact, oricine îşi poate construi o comunitate pe social media, dacă urmează principiile de bază, rămâne informat şi îşi formează o strategie pe termen lung.

Dacă vrei să ai succes pe reţelele sociale, iată ce trucuri simple merită să pui în aplicare:



Ai răbdare

Rezultatele în social media nu se obţin întotdeauna peste noapte. Da, poţi avea norocul să postezi conţinut care să ajungă viral super rapid, însă asta nu reprezintă o regulă. De aceea, atunci când începi să foloseşti social media, fie pentru a te promova, fie pentru a-ţi promova brandul sau pentru alţi clienţi, trebuie să ai răbdare. Gândeşte-te la o strategie pe termen mediu său lung, nu neapărat la targeturi pe care să le atingi în 2-3 zile.

Unii influenceri au lucrat ani de zile la conţinutul lor pentru a ajunge populari sau a-şi forma o comunitate, în timp ce foarte puţini au reuşit să stabilească un brand peste noapte.

Setează-ţi obiective realiste

Setarea de obiective realiste reprezintă o idee bună în orice domeniu, nu doar în social media. De la business şi până la IT sau HR, obiectivele realiste, bine planificate sunt deseori cheia succesului. De aceea, începe să planifici următorii paşi pe conturile de social media cu targeturi ce se pot realiza în timp.

Nu e deloc realist să îţi doreşti 10.000 de următori în 5 zile sau obţii colaborări cu branduri dacă ai doar 3-4 postari şi 200 de followers. Concentrează-te pe conţinut de calitate, consecvenţă în postari şi o strategie clară, ca în timp să poţi să îţi creşti comunitatea.

Învaţă de la alţi influenceri sau specialişti

Social media e un domeniu în care foarte mulţi influenceri sau specialişti sunt dispuşi să ofere sfaturi preţioase sau ajutor, uneori chiar 100% gratuit, iar asta e un lucru de care ar trebui să profiţi. Învaţă de la cei care au făcut asta înaintea ta: mergi la conferinţe, urmăreşte cursuri, cere sfaturi pe email sau prin DM, observa campaniile sau citeşti interviuri.

În sfera social media găseşti o mulţime de resurse la doar câteva clickuri distanţă, care te pot ajuta să îţi creşti brandul, lucru foarte avantajos. Spre exemplu, în alte sfere de activitate, de la psihologie şi până la domeniul financiar, informaţiile gratuite nu sunt atât de des întâlnite.

Pune-ţi amprentă

Paginile tale de social media trebuie să aibă un strop din cine eşti tu. Pune-ţi amprenta personală atunci când creezi conţinut, indiferent de nişa sau domeniul ales. Nu contează că postezi despre beauty, fashion, cărţi, timp liber sau dezvoltare personală, important este să aduci acea notă de unicitate postarilor tale. Fiecare dintre noi are “acel ceva” care-l face unic şi exact asta te poate ajuta să te remarci în mediul online.

De asemenea, e o idee bună să mizezi pe autenticitate, mai ales dacă îţi doreşti o strategie pe termen lung şi o comunitate reală.

Foloseşte un smartphone performant

Un smartphone performant te va ajuta să creezi conţinut de calitate, să îl editezi uşor şi să postezi rapid. Un iPhone 15 e o super alegere dacă vrei un telefon potrivit pentru crearea de conţinut. Poţi să foloseşti iPhone 15 atât pentru conţinut foto, cât şi pentru conţinut video sau editare. În plus, iPhone 15 are o autonomie foarte bună, lucru ce îţi va fi de folos când filmezi în locaţii diverse sau în vacanţe.

În afară de iPhone 15, mai poţi alege şi iPhone 14, Oppo Reno 10 sau Samsung Galaxy S24.

Nu te teme să greşeşti

Crearea de conţinut şi social management nu sunt întocmai ştiinţe exacte. Desigur, există principii de bază din marketing sau publicitate pe care le poţi aplica, însă nu există o formulă bătută în cuie a succesului, pe care să o aplici şi să ştii 100% că vei obţine rezultatul dorit. De aceea, contează foarte multe să nu te temi să faci greşeli. Contează foarte mult să înveţi din greşeli, să îţi foloseşti creativitatea şi să fii pregătit/a să testezi mai multe reţete înainte de a găsi varianta câştigătoare.

Mai mult, nu îţi face griji nici legat de ce va spune lumea când îţi vede postările sau conţinutul din social media. Dacă este ceea ce îţi doreşti să faci şi consideri că te expui în mod autentic pe social media, atunci nu ai nimic de piedut.

Succesul pe social media nu vine peste noapte şi nu arata la fel pentru toată lumea. De aceea, nu te teme să faci greşeli, setează-ţi obiective realiste, fii autentică/a şi pune-ţi amprenta în tot ceea ce postezi şi creează conţinut de calitate înaltă, fie că e foto, fie că e video.

 



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img