Noi substatii de ambulanta in zonele izolate ale judetului, reabilitarea celor existente si cresterea calitatii serviciilor de urgenta prespitaliceasca. Acestea sunt doar cateva dintre obiectivele noului manager de la Serviciul Judetean de Ambulanta Bacau. Pentru a le atinge, are la dispozitie trei ani. Lupta pentru conducerea serviciului de ambulanta a fost stransa, cei doi candidati obtinand printre cele mai bune note din tara.
Serviciul Judetean de Ambulanta (SJA) si-a schimbat seful. In zilele urmatoare, dr. Aura Cretu va prelua functia de la dr. Sorin Enescu. In urma unui concurs care a avut loc recent, cei doi candidati au facut dovada ca sunt foarte bine pregatiti. Ei au obtinut note mari atat la proba scrisa, cat si pentru proiectul de management. Dr. Cretu a castigat postul si intentioneaza sa puna in practica o strategie de dezvoltare a Serviciului Judetean de Ambulanta. Aceasta se va desfasura pe o perioada de 3 ani si urmareste atingerea catorva obiective de mare interes pentru pacienti si pentru personalul medico-sanitar. „Primul obiectiv pe care mi l-am propus este infiintarea de noi substatii in 6-7 zone din judet, ne-a declarat dr. Aura Cretu. Este vorba despre zone in care ambulantele ajung mai greu din cauza infrastructurii rutiere si a reliefului. Pentru aceasta trebuie sa gasim intelegere la autoritatile locale, sa ne puna la dispozitie sedii.” Prin deschiderea unor noi substatii in mediul rural va scadea timpul de raspundere la solicitare. Acesta nu trebuie sa depaseasca 12 minute in mediul urban si 20 de minute in mediul rural. In ultimul caz, cel putin 75% din solicitari trebuie sa se incadreze in limita de timp, dar la nivelul judetului nostru se reuseste abia putin peste 50%.
Sediile sunt o pata neagra
O alta problema a Serviciului de Ambulanta este starea degradata a sediilor. Pentru reabilitarea lor, noul manager va incerca sa obtina ajutorul comunitatii, al autoritatilor locale. Nici statia centrala, din municipiul Bacau, nu sta mai bine la acest capitol. In ultimii ani s-a reusit realizarea unor reparatii strict necesare. In atentia Ministerului Sanatatii, a Inspectoratului pentru Situatii de Urgente si a Directiei de Sanatate Publica se afla construirea unui nou sediu in care sa se reuneasca toate serviciile de asistenta de urgenta prespitaliceasca, inclusiv SMURD. Noul manager al SJA si-a propus sa aloce o parte din bugetul serviciului pentru perfectionarea profesionala a angajatilor. „Legea spune ca, pana la sfarsitul anului 2014, toti asistentii medicali angajati la serviciul de Ambulanta trebuie sa obtina atestatul de medicina de urgenta. Cursurile dureaza 3 luni, iar cele pentru medici, 6 luni.” In aceasta toamna, SJA ar trebui sa primeasca un lot nou de ambulante care sa completeze parcul auto.
Doina Mincu