Starea Civilă Bacău va trece în curând printr-un amplu program de informatizare. Investiția în calculatoare coincide anul acesta cu mutarea sediului Stării Civile în fostul sediu al Bibliotecii “Costache Sturdza”, transformată în clădire administrativă.
Aplicația folosită în proiectul de informatizare va stoca actele de naștere, căsătorie, deces, permite căutări rapide, include foarte multe funcții pentru optimizarea muncii, tipărește toate documentele din acest domeniu și este concepută ca un sistem centralizat la nivel de județ, toate primăriile putând lucra oricând și neîntrerupt în acest sistem.
Programul de calculator crează o bază de date națională, iar aceasta permite în orice moment efectuarea verificărilor instantanee, tipărirea de certificate, mențiuni, transferarea informațiilor, tipărirea buletinelor statistice, rapoarte etc.
“Proiectul european de informatizare a Stării Civile se implementează la nivel de țară. Toate serviciile și primăriile vor avea sistem de informatizare și de emitere a certificatelor. Important este că se va ține evidența electronică a datelor și nu mai trebuie să căutăm prin registre vechi de 100 de ani”, declară cms. șef Ion Prisecaru, director executiv la Direcția Publică de Evidență a Persoanelor a Municipiului Bacău.
Primăriile din județ vor avea oricând acces la acest nou sistem. Rămâne de urmărit când va fi implementat programul de informatizare, pentru că, deocamdată, din punct de vedere tehnic, mutarea sediului Stării Civile nu este posibilă.
Mai sunt de rezolvat câteva probleme de ordin administrativ ce țin de instituțiile care dețin clădirea fostei biblioteci. Băcăuanii care au aflat deja de posibila mutare, se întreabă ce va funcționa în spațiul pe care îl va elibera Starea Civilă.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.