Compania românească Spedition UMB a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru realizarea lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava, parte integrantă a A7. Contractul, în valoare de 3,06 miliarde de lei (fără TVA), prevede o perioadă de implementare de 30 de luni, dintre care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 24 de luni execuției propriu-zise.
Caracteristicile traseului:
Lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava va avea o lungime de 33 km și va include infrastructură complexă:
- Un viaduct peste DJ208 și CF517 – lungime de 1.049,80 m,
- Un viaduct peste râul Ruja – lungime de 604,60 m,
- Un pasaj peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500 – lungime de 868 m.
În plus, vor fi amenajate patru parcări de scurtă durată și un Spațiu de Servicii, toate fiind dotate cu infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 8 stații de încărcare pentru autoturisme electrice.
Nodurile rutiere incluse în proiect:
Pentru a asigura conectivitatea optimă a regiunii, vor fi construite trei noduri rutiere esențiale:
- Nodul Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi),
- Nodul Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni),
- Nodul Roșcani, care va marca finalul lotului 1.
Traseul acestui sector de autostradă va începe de la Nodul Rutier Pașcani, parte a tronsonului anterior al A7, și se va încheia la Nodul Rutier Roșcani.
Finanțare și calendarul semnării contractului:
Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și urmează să fie semnat oficial peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.
Prin implementarea acestui proiect, se va îmbunătăți considerabil infrastructura rutieră din nord-estul țării, facilitând transportul rapid și sigur între județele Suceava și Iași, dar și conexiunile cu rețeaua națională de autostrăzi.