21 octombrie 2024
ActualitateSolutie-minune, disperare sau hotie?

Solutie-minune, disperare sau hotie?

CET propune aConventia Smecheriei”

Planul pus la cale de CET si Primaria Bacau pentru modificarea relatiei furnizor-consumator in sistemul centralizat de incalzire
nu da roade. Numai 4 asociatii de proprietari din cele 200 din municipiu au depus la CET dosarul pentru incheierea conventiilor intre proprietarii apartamentelor si societatea de termoficarea.
In ciuda unui maraton al sedintelor de convingere a presedintilor si administratorilor de bloc, locatarii sunt reticenti si nu vor
sa intre in relatie directa cu CET.



aSi-au dat acordul pentru incheierea conventiilor locatarii din asociatiile de proprietari 119 A, 72, 33 si 1, ne-a declarat Elena Cirnu, purtator de cuvant al CET. Toti proprietarii apartamentelor aflate in aceste asociatii si bransate la sistemul nostru au semnat ca sunt de acord sa incheie conventia”. Aceste conventii sunt pentru administratie solutia miraculoasa care va stoarce de la asociatiile de proprietari cele peste 13 milioane lei (130 miliarde lei vechi) datorate CET-ului. In asociatiile de proprietari, increderea in acest sistem este minima.
Un hei-rup fara sanse
de izbanda

Conventiile pe care CET si Primaria Bacau incearca sa le asmulga” de la locatari ar fi acte aditionale la contractul dintre furnizor si asociatiile de proprietari. Printr-o semnatura, fiecare proprietar de apartament se angajeaza sa achite la timp contravaloarea serviciilor furnizate la CET. Societatea de termoficare obtine dreptul de a actiona in instanta fiecare datornic si de a-l executa silit in caz de neplata a facturilor. De altfel, facturarea ar trebui sa fie individuala, iar plata caldurii si a apei calde sa se faca direct la CET, nu prin intermediul asociatiilor de proprietari, ca acum. Implementarea sistemului distributiei pe orizontala a agentului termic este deja un fiasco si justifica reticenta locatarilor.

Scris de Doina Mincu



spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img