20 decembrie 2024

Șocant! O profesoară dezvăluie: Copiii care folosesc telefoane și tablete, deconectați complet la școală!

O postare care face furori pe Facebook ne dezvăluie un adevăr îngrijorător despre efectele telefoanelor și tabletelor asupra copiilor! Oana Moraru, o profesoară, a tras un semnal de alarmă despre cum dispozitivele digitale afectează copiii care le folosesc zilnic. „Îmi dau seama imediat, după doar 10 minute de la începutul orei, care copii primesc telefoane și tablete după școală”, spune profesoara. Și ce urmează este pur și simplu devastator!

Ea explică că acești copii prezintă simptome clare, vizibile chiar din primele minute ale lecției: „Există o perdea în privirea lor, un neastâmpăr al corpului și o inabilitate de a asculta”. În plus, mulți dintre acești elevi par complet deconectați de la realitatea școlii, ca și cum mintea lor ar fi în altă parte, așteptând cu nerăbdare să se întoarcă la „plăcerile” oferite de ecrane.



Un pericol ascuns: Sinestezia chimică a creierului!

Moraru subliniază că jocurile pe calculator și animațiile creează o „piramidă a plăcerilor” în mintea copiilor. Aceste activități sunt concepute special pentru a produce o adevărată „explozie” de satisfacție chimică în creier, oferind un cocktail de bucurie și gratificare instantanee. Rezultatul? Copiii își pierd abilitatea de a se concentra voluntar și de a se implica în activitățile școlare.

Mai rău decât îți poți imagina!

Copiii devin „captivi” într-o ierarhie de satisfacții, iar mintea lor arhivează tot ce ține de sarcini școlare la „subsolul priorităților”. Profesora avertizează: după o oră de joc pe calculator sau chiar anticipând acel moment, totul din jur devine „greoi” și „inconfortabil”. Copiii nu mai reușesc să își regăsească echilibrul în clasă, iar orele devin pentru ei o simplă așteptare până la momentul când se vor putea refugia din nou în universul digital.

Părinți, sunteți avertizați!

Dacă lăsați copiii să se joace pe telefon sau tabletă, să știți că profesoara vă poate „citi” imediat greșeala! „Se vede în clasă,” avertizează Moraru. Ea mai spune că este aproape imposibil să concurezi cu „cocktailul de satisfacție și recompensă” creat special de echipe comerciale și psihologice care au transformat jocurile și animațiile într-un magnet pentru creierul fragil al copiilor.

Nu este o pledoarie anti-tehnologie!

Atenție, Moraru insistă că acest mesaj NU este o critică la adresa tehnologiei în sine. Dimpotrivă, este un semnal de alarmă pentru părinții care își lasă copiii prea devreme în fața ecranelor. „Cine crede că aceasta e o pledoarie pentru lecții clasice, monotone sau împotriva tehnologiei este analfabet funcțional,” adaugă profesoara într-un mesaj clar și direct către cei care nu înțeleg gravitatea situației.

Părinți, deschideți ochii! Ce fel de copil vreți să creșteți: unul captiv al jocurilor video sau unul care reușește să își dezvolte mușchii atenției și perseverenței? Alegeți cu grijă!



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img