5 noiembrie 2024

Si sarace, si la mâna hotilor!

Masurile de securitate lipsesc cu desavârsire in asociatiile de proprietari

Angajatii asociatiilor de proprietari din municipiul Bacau sunt expusi zilnic unui risc major: tâlharia. Sumele incasate in programul de lucru nu ramân niciodata in asociatia de proprietari, banii fiind depusi in banca pentru a plati facturile catre furnizorii de utilitati. Problema este ca pâna la momentul depunerii banilor, oamenii sunt expusi.



Legea ii obliga sa apeleze la ajutorul societatilor specializate de paza care au in programul de activitate si transportul de valori monetare. In Bacau, sunt foarte rare cazurile in care se procedeaza astfel, pentru ca asociatiile de proprietari nu dispun de fonduri, iar locatarii nu vor sa contribuie lunar la plata abonamentului de 50 lei pentru a angaja o firma de transport valori.

„La mine in asociatie, oamenii au inteles cât de importanti sunt banii. Asa ca in fiecare luna, locatarii stiu ca trebuie sa plateasca 2 lei pentru siguranta mea si a banilor”, declara Viorica Gavrilut, administrator la Asociatia de proprietari nr. 47.

Cheltuielile suplimentare stârnesc suspiciuni

Asociatia 47 a fost exceptia de la regula, pentru ca in urmatoarele zece asociatii verificate nu am intâlnit pe nimeni care sa spuna ca a apelat la o firma de valori pentru a duce banii la banca sau la furnizorii de utilitati.

„Nu dau locatarii bani si pentru astfel de servicii. La mine in asociatie am foarte multi pensionari, iar oamenii isi calculeaza exact darile. Doi lei la firma, cu 5 lei fondul de reparatii si cu alti 4 lei pentru mai stiu eu ce apare neprevazut, cu banii acestia oamenii merg la piata si isi cumpara legume pentru o saptamâna.

Tot in grija noastra ramâne transportul la si de la furnizori. Acum sa fim seriosi ca 5.000 de lei iti incap in buzunar fara probleme si nu iti trebuie sacosa. Numai cine sufera de paranoia face din tântar armasar”, spune Constantin Cojoc, administrator la Asociatia de proprietari nr. 17 „Sfântul Vasile”. Despre lipsa de implicare a locatarilor se vorbeste si in Asociatia de proprietari nr. 2.

„Aproximativ 80 la suta dintre locatarii arondati la asociatia pe care o reprezint au peste 80 de ani. Nu mai poti sa le ceri alti bani pentru servicii suplimentare pentru ca nu inteleg si ei stiu clar cât au de platit intretinerea. Daca le ceri 2 lei in plus spun ca-i bagam noi in buzunar. De cele mai multe ori merg insotita când am de platit facturi sau furnizori si nu imi este teama ca voi fi tâlharita intr-o buna zi”, declara Gabriela Balaban, administrator.

Camera video si buton de panica

Dincolo de aceasta masura de securitate suplimentara, fiecare asociatie de proprietari trebuie sa dispuna de un sistem de monitorizare si de o casa de valori.

„Noi avem buton de panica, dar nu s-a impus sa-l folosim pâna acum. In ceea ce priveste montarea unui sistem de supraveghere video, ducem tratative cu celelalte asociatii care functioneaza in acelasi spatiu cu noi”, spune Mirela Stânga, administrator la Asociatia de proprietari nr. 53. In privinta banilor, majoritatea administratorilor declara ca fie apeleaza la soti, fie la presedintii de asociatie atunci când au incasat sume mai mari de bani de la populatie si trebuie sa depuna banii in cont. O alta problema ce tine de siguranta administratorilor este spatiul in care functioneaza asociatia.

„Noi ne desfasuram activitatea intr-un fost spatiu de depozitare a marfii, unde a fost incropit un paravan ce sta acum sa cada. Ar trebui reevaluata situatia si discutata problema in adunarea generala pentru a avea siguranta ca nu intra oricine peste noi”, declara Oana Naidin, administrator la Asociatia de proprietari nr. 65.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri