8 noiembrie 2024

Sforarii pentru ocuparea functiei de „city-manager” al Onestiului

La initiativa noului primar al municipiului de pe Trotus, Laurentiu Neghina (UNPR), Consiliul Local (CL) Onesti a aprobat in sedinta din 11 iulie 2012, la o luna de la alegerile locale, infiintarea postului de administrator public al municipiului. Covârsit de munca presupusa de functia de primar, Neghina are nevoie ca de aer de o mâna dreapta care sa-i „semneze hârtiile”. In cursa pentru ocuparea functiei s-au inscris 10 persoane, concursul urmând a avea loc pe 5 septembrie, la sediul Primariei Onesti. Intre candidati se numara soferul primarului in exercitiu, un avocat, un director din RAFO, dar si sotia unui preot onestean, prezenta in lista de consilieri cu care Neghina a candidat la localele din iunie.

Functia de administrator public al municipiului Onesti (city-manager) a fost creata la initiativa edilului Laurentiu Neghina, la o luna dupa câstigarea alegerilor. In sedinta din din 11 iulie 2012, consilierii onesteni au aprobat un proiect de hotarâre vizând infiintarea functiei, titularul acesteia urmând a avea statut de personal contractual, angajat de Primaria Onesti pe perioada derularii mandatului de primar al lui Neghina.



Crearea functiei de administrator public nu s-a facut fara critici, noul edil fiind acuzat ca doreste sa-si „planteze” un apropiat la vârful municipalitatii onestene. Unii dintre alesi s-au folosit de cei 18 ani de mandat ai fostului primar Emil Lemnaru (PSD), timp in care Primaria a functionat – bine mersi – fara administrator public.

„Am intrebat si eu la acea sedinta pentru ce se infiinteaza functia. Am fost 56.000 in Onesti si Lemnaru n-a avut nevoie de administrator public. Acum când mai suntem 36.000 ne trebuie aceasta functie? Nu vad unde este logica”, a afirmat Marcel Bujor, ales local din partea PP-DD.

Surse administrative onestene au relatat ca adevarata motivatie a infiintarii functiei rezida in lipsa de experienta administrativa a noului primar. Acesta ar fi suferit un soc in momentul in care a dat piept cu birocratia din Primaria Onesti, fiind coplesit de cantitatea de munca necesara lecturarii documentatiilor aflate in lucru.

In contextul in care Neghina ii banuieste pe functionarii din Primarie ca-i fac jocurile fostului edil, multi dintre acestia facând cariera in timpul celor 18 ani de administratie Lemnaru, pâna la crearea functiei nu a mai fost decât un pas.

Soferul de 24 de ani semneaza multe si bine

Pâna in prezent, in cursa pentru ocuparea fotoliului de city-manager s-au inscris 10 persoane, unele dintre acestea fara nicio experienta notabila in câmpul muncii. Se remarca, din acest punct de vedere, Claudiu Gaburel, un „tutar” de 24 de ani al primarului, vicepresedinte al asociatiei „Onestin”, dar si „director” al oficiosului personal al primarului. Gura târgului spune ca Gaburel ar fi folosit – din când in când – pe post de sofer de Neghina.

Din lista de 10 se mai remarca Adriana Smarandi, sotia preotului Florin Smarandi care impreuna cu un alt cleric onestean, Adrian Topa, a pus bazele asociatiei de tineret „Onestin”. Campania electorala derulata de Laurentiu Neghina a inglobat si infrastructura asociatiei sus-mentionate. De profesie inginer programator, Adriana Smarandi s-a aflat pe lista de candidati la CL propusa onestenilor de faimoasa „Alianta pentru Bacau”, din partea careia Neghina a candidat la functia de primar.

Director la Rafo, pregatit sa preia functia

Doua nume din lista de candidati atrag in mod deosebit atentia, cei doi aflându-se in sfera de interese a mediului politic onestean. Primul, cel al avocatului Dumitru Stratone, cumatrul afaceristului PDL Nicu Sapca. Cu un trecut, se pare, ingemanat cu diverse structuri de informatii, Stratone pare a fi un iepure lansat in cursa de Sapca. Al doilea nume, cu rezonanta mai mare, este cel al directorului de investitii de la RAFO, Florin Paval. Fost consilier local, Paval a candidat la functia de primar la localele din 2012, din partea PC, insa fara succes. Cu o experienta de peste 15 ani in rafinaria onesteana, Paval pare a fi persoana cu cel mai mare capital de competenta, in ceea ce priveste administratia, din cei 10 inscrisi in cursa pentru fotoliul de administrator. Abordat de jurnalistii Desteptarii, el s-a ferit sa ofere prea multe detalii cu privire la candidatura sa.

„Este o decizie a mea personala, unilaterala, de a participa la concurs. Orice alte discutii n-au nicio relevanta si niciun fundament”, a opinat Paval.

Concursul, organizat la Primarie

Daniel Spânu, secretarul municipiului Onesti, a declarat pentru cotidianul Desteptarea ca functia de administrator al municipiului nu este asimilata statutului de functionar public. Din acest motiv, concursul va fi organizat chiar la sediul Primariei, in data de 5 septembrie.

„Administratorul este personal contractual, angajat pe toata durata mandatului primarului. Comisia de concurs va fi alcatuita din 3 membri si va fi condusa de mine. Pe 5 avem examenul scris, iar cei care-l promoveaza vor da examenul oral pe 6 septembrie. Este foarte probabil ca rezultatele sa fie comunicate pe 6 septembrie sau a doua zi, pe 7”, a explicat Spânu. El a declarat ca toti cei 10 candidati au dosare complete de candidatura.

Criterii de performanta tip „Radio Erevan”

HCL nr. 60/2012 prin cale alesii onesteni au aprobat infiintarea functiei de administrator prevede mai multe „criterii de performanta” pe care trebuie sa le indeplineasca viitorul „administrator public”. De un ridicol strigator la cer, criteriile stipuleaza ca administratorul public trebuie sa aiba „capacitatea de a conduce”, dar si „capacitatea de a coordona”. Intre criterii apar precizate „asumarea responsabilitatii”, precum si „capacitatea de analiza si sinteza”.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul

Alte titluri

spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

Comandat de Partidul Alianța pentru Unirea Românilor Bacău, CMF 11240014