La fiecare "ploicica" platim, platim, platim!
Bacauanii au ajuns la capatul puterilor si nu reusesc sa inteleaga de ce E.ON Moldova Distributie ii lasa fara energie electrica ori de câte ori ploua. Si, totusi, e o situatie cu care ar trebui sa se obisnuiasca având in vedere ca se intâmpla foarte des. Oricum, nici nervii, nici reclamatiile nu le folosesc la nimic. Saptamâna trecuta, miercuri si joi, mii de bacauani au stat fara curent electric 15 ore. Si atunci, si acum, vina o poarta vântul si ploaia! Lipsa personalului invocata de conducerea companiei nu incalzeste beneficiarii si nici nu-i intereseaza: ei platesc si asteapta servicii de calitate.
Sâmbata dupa-amiaza, "o ploicica de vara" i-a lasat din nou fara energie electrica pe o parte dintre locuitorii Bacaului. Furiosi, oamenii au sunat la dispecerat, la "Desteptarea" sau la Prefectura. Cei mai chinuiti sunt consumatorii de pe Calea Romanului, care au ajuns sa se considere discriminati in mod intentionat. Ei sustin ca pe Calea Bârladului "se remediaza repede, iar pe noi ne tin fara curent si câte doua zile". Supararea celor din partea de nord a cartierului mai are o cauza: foarte multi au hidrofor, iar intreruperea curentului ii lasa si fara apa potabila. La Restaurantul "Voltera" era nunta sâmbata seara. Si "Vulcanizarea" de pe Calea Romanului are de suferit de câte ori bate vântul sau ploua. Oamenii sustin ca angajatii E.ON fie nu raspund la telefon, fie le promit ca se rezolva in 10 minute si nu se tin de cuvânt. S-au saturat si de E.ON, si de toata lumea. Actionarii, liota de directori, sefii de compartimente se gândesc macar o secunda la ce se intâmpla in miile de locuinte ramase fara curent electric? Conteaza viata oamenilor atunci când ne comunica justificarile prin fax sau e-mail?
"Dupa 5 minute, a cazut curentul"
De suparare, oamenii isi amintesc brusc toate neajunsurile si isi varsa nervii pe Primaria Bacau: "Mie mi se pare injositor ce se intâmpla in acest cartier, marturiseste Victor Grosu. Eu cred ca e vina Primariei pentru ca nu s-a tinut de cuvânt. Daca ar fi fost schimbata reteaua nu am fi suferit. Hidrofoarele nu merg, nici drumurile nu sunt cum ar trebui, doar la alegeri se apuca de lucru! Sa vedeti cum arata str. Ion Roata! Namol, mocirla… Daca ma duc in oras, trebuie sa-mi iau papuci de cauciuc." Exact la fel se intâmpla si pe str. Gh. Marinescu: furia impotriva furnizorului de energie e redirectionata catre primarie. "Stim ca este vorba de un transformator nou, care are probleme din proiect, declara Vasile Ungureanu. Ceva nu e bine facut, ca si strada asta care-i reabilitata de doi ani si sta apa pe ea. Unde-i canalizare e dâmb, unde e apa nu-i canalizare!" Sâmbata, "pe la cinci, a inceput sa ploua, dar nu a durat cinci minute si a cazut curentul". Asta inseamna ca nu au mai functionat calculatoarele, televizoarele, frigiderele. Li s-au stricat alimentele, nu a mai functionat masina de spalat… Au stat pe intuneric si au vorbit unii cu altii despre E.ON.
Intrerupere cu repetitie
Nu au trecut decât patru zile si aceeasi zona a ramas din nou fara curent electric. Saptamâna trecuta, de miercuri seara si pâna joi dupa amiaza mai multe localitati din mediul rural, dar si o buna parte din municipiul Bacau au ramas in bezna. A plouat, a traznit, a fulgerat au fost justificarile E.ON. Nimeni nu a iesit in fata bacauanilor sa spuna clar si la obiect ce are de gând, câti bani a investit si cât mai investeste in reparatii, inlocuri si dotari pentru a imbunatati reteaua de distributie. A te ascunde mereu sub umbrela “societate privata” nu este cea mai buna solutie, din contra, pentru bacauani “privat” inseamna performanta, investitii in nou, servicii de buna calitate.
Prefectul promite "masuri capitale"
Si prefectul judetului, Constantin Scripat, s-a saturat de E.ON Moldova Distributie si de reclamatiile care curg gârla: "Se pare ca acolo sunt niste probleme strict tehnice. Lipsa de personal, lipsa echipei tehnice, neacoperirea programului de interventii 24 de ore din 24 fac ca la orice ploaie sau adiere de vânt zone intregi sa ramâna fara energie electrica intr-o perioada foarte grea, o perioada de vara." Prefectul arata ca serviciile E.ON Moldova sunt sub orice critica si promite ca va trece la "masuri capitale", mergând pâna la a propune "rezilierea contractului cu aceasta firma".
E.ON se ascunde in spatele conditiilor meteo
"Avariile au fost cauzate de deteriorarea unor elemente de izolatie ale liniei electrice produsa pe fondul conditiilor meteo deosebite (descarcari atmosferice, vânt puternic) ce au afectat ieri dupa-amiaza zona Bacau. Echipele E.ON Moldova Distributie au intervenit de urgenta pentru remedierea avariilor si alimentarea cu energie electrica a fost reluata treptat, pâna la ora 21.30, pentru toti consumatorii afectati de acest incident", se arata intr-un comunicat de presa transmis de Sorin Munteanu, specialistul in PR al E.ON Moldova Distributie. Comunicatul e dat in numele "Departamentului Comunicare Corporatista", dar nu e semnat nici de purtatorul de cuvânt, nici de Sorin Sebastian Potânc, directorul companiei. Poate ca directorul E.ON Moldova Distributie nici nu stie ce se intâmpla cu reteaua si cât de frecvente sunt avariile. Il vom ajuta noi sa afle pentru ca suntem hotarâti sa mentinem acest subiect in atentia comunitatii pâna când calitatea serviciilor oferite de E.ON va fi cea prevazuta in contractul de furnizare.
Silvia Patrascanu