Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Bacău a fost sesizat de către PNL asupra unei „situații grave”, după cum se arată în comunicatul remis presei, de la Simularea Evaluării Naționale. Concret, deputatul PNL de Bacău Tudorița Lungu a semnalat Inspectoratul Școlar privind faptul că într-unul dintre centrele în care săptămâna trecută s-au desfășurat probele de Simulare a Evaluării Naționale, elevii ar fi primit, la testul de Matematică, subiectele de anul trecut, și nu pe cele de la actuala ediție.
„Pe adresa cabinetului meu parlamentar mi s-a semnalat faptul că, în cadrul Simulării Evaluării Naționale, la școlile din comuna Răchitoasa, județul Bacău, elevii au primit la teza de matematică subiectele de la Evaluarea Națională 2018, și nu subiectele pe care restul elevilor din județ le-au avut de rezolvat.
Pentru că situația prezentată este de o gravitate extremă, m-am adresat inspectorului general școlar Florin Lazăr, căruia i-am cerut să analizeze situația reală din teren, să facă o anchetă în acest caz și să-mi comunice, în cel mai scurt timp posibil, dacă sesizarea se confirmă. În caz afirmativ, va trebui să aflăm și care sunt măsurile pe care le va lua Inspectoratul Școlar Județean Bacău”, a precizat Tudorița Lungu. Solicitarea parlamentarului băcăuan a fost înregistrată la ISJ Bacău, de unde se așteaptă un răspuns în cel mai scurt timp.
Răspunsul a venit imediat. Pentru presă!
Contactat telefonic, prof. Florin Lazăr, inspector general la Inspectoratul Școlar Județean Bacău, a confirmat faptul că, într-adevăr, a fost acea situație la școala din Răchitoasa și că la mijloc ar fi o eroare umană.
Apoi, când s-au printat pentru a fi date elevilor, e vorba doar de elevii din clasa a VIII-a, în loc să se printeze subiectele de anul acesta, s-au printat cele de anul trecut. Deci a fost o eroare de descărcare și listare. Am luat măsuri imediate, subiectele de anul acesta au fost deja discutate și rezolvate cu elevii de la clasă, notele de la Simulare oricum nu se trec în catalog, deci nu sunt mari probleme.
Practic, prin această simulare, pe lângă faptul că se urmărește nivelul de pregătire actual al elevilor, pe de altă parte vorbim de un proces general prin care pregătim examenul real, iar actori sunt atât elevii, cât și profesorii. Și dacă am identificat această deficiență, este foarte bine, pentru că astfel nu vom avea probleme la examenul real.
Repet, scopul acestor simulări este de a pune elevul în contextul specific desfășurării examenului, dar și de a corecta toate neregulile ivite.”
„Am primit sesizarea de la PNL, ieri (luni, 18 martie, n.r.) a fost înregistrată la instituția noastră. Ce s-a întâmplat acolo, de fapt: subiectele de anul acesta s-au descărcat, din neatenția informaticianului și a comisiei organizatoare a școlii respective, într-un folder în care erau și subiectele de anul trecut.
Prof. Florin Lazăr, inspector școlar general ISJ Bacău