29 decembrie 2024

Sergiu Sechelariu: Despre organizarea și funcționarea Primăriei Bacău (Partea I) 

– Domnule Sergiu Sechelariu cum vedeți dumneavoastră organizarea și funcționarea Primăriei?

– Voi prezenta în sinteză câteva aspecte legate de organizarea și funcționarea defectuoasă a actualei administrații, aceasta fiind o cauză majoră a eșecului administrativ actual! Eșec care este evident, uitându-ne la orașele care erau cu mult în urma Bacăului și acum sunt orașe de top.

În primul rând organigrama datează din anul 2014, iar din cauza faptului că între timp au survenit modificări substanțiale ale legislației în domeniul fiscal, comercial și dreptul muncii, precum și faptul că în anul 2019 a intrat în vigoare noul codul administrativ, era obligatorie supunerea spre aprobare în consiliul local a unui nou concept organizatoric, capabil să răspundă cerințelor cetățenilor în mod util și eficient. Orașe precum Oradea, Cluj și Iași au pus în acord organigramele și regulamentele de funcționare cu noul Cod Administrativ.



– Actuala administrație a municipiului Bacău a uitat în mod voit să coreleze aceste aspecte.

– NU EXISTĂ REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE! Oare de ce?! Vă răspund: Pentru a se perpetua metehne vechi și pentru a se păstra anumite privilegii! Constatăm cu toții că organigrama conține structuri stufoase, fără relații de subordonare și colaborare precise, și generează multă confuzie în rândul salariațiilor. Controlul managerial intern a fost blocat intenționat, împiedicându-se implementarea de proceduri operaționale pentru toate activitațile din primărie. Aceste aspecte au fost constatate de Camera de Conturi Bacău, precum și de Guvernul României. O altă problemă majoră în Primăria Bacău o constituie circuitul documentelor atât în interiorul instituției, cât și în exteriorul acesteia.

DUREAZĂ FOARTE MULT ELIBERAREA UNUI DOCUMENT! BIROCRAȚIA ESTE EXCESIVĂ!

Actualul Centru de Informare pentru Cetățeni (C.I.C) a fost conceput defectuos încă de la început, deși era menit să fluidizeze circuitul documentelor și să dea posibilitatea cetățeanului să-și urmărească petiția depusă online. Sediul în care este amplasat acest Centru de informare este inadecvat, imobilul având un grad de risc seismic ridicat, iar zona fiind deja foarte aglomerată, lipsind, totodată, locurile de parcare. Mai mult, nu s-a conceput un sistem de transmitere al datelor și documentelor eficient între entitățile primăriei.

O altă cauză majoră a slabei performanțe administrative actuale o constituie modul învechit în care sunt gândite și funcționează entitățile „satelit” ale primăriei și anume : POLIȚIA LOCALĂ, DAS, ADL, CĂMINUL DE BĂTRÂNI, CSM, SPITALUL „TBC”,  SOCIETĂȚILE PRIMĂRIEI S.S.P.M ȘI THERMOENERGY. Actualele structuri organizatorice ale acestora nu permit prestarea de servicii de calitate în folosul cetățenilor. Oare de ce nu s-a implementat un sistem modern administrativ așa cum au celălalte orașe dezvoltate?! Pun această întrebare deoarece găsim răspunsul chiar pe site-ul Primăriei Bacău, principala interfață de comunicare cu cetățenii. Deși transparența este o obligație legală, ACHIZIȚIILE PUBLICE DIN PERIOADA 2016-2020 SUNT ASCUNSE DE OCHII CETĂȚENILOR, nefiind publicate. Nici RAPOARTELE CAMEREI DE CONTURI BACĂU și NICI INVENTARIERILE ANUALE nu sunt publicate pe site-ul Primăriei.

– Cum vedeți dumneavoastră în calitate de primar rezolvarea acestor probleme, privind noua organizare?

– În primul rând, mă voi concentra pe reorganizarea entităților care aduc venituri la bugetul local. Voi reorganiza Compartimentele de administrarea și inventarierea patrimoniului, Compartimentul fond locativ, Compartimentul evidențe contracte care au în administrare întreg patrimoniul municipiului Bacău. Această structură a fost neglijată intenționat în timp și funcționează înghesuită într-un spațiu neadecvat, fără personal suficient. Este deosebit de importantă activitatea acestei structuri deoarece printr-o administrare corectă și eficientizare maximă putem aduce mult mai multe venituri la bugetul local. În prezent această structură este subordonată eronat în actuala organigramă. Oare de ce?!

Răspunsurile la toate aceste întrebări ale dumneavoastră, precum și cum voi rezolva toate aceste aspecte negative le voi prezenta în următoarele materiale din ziarul Deșteptarea și pe pagina mea de Facebook: Sergiu Sechelariu.

Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda lui Sergiu Sechelariu CMF: 24200381

 



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img