26 decembrie 2024

 (Partea a II-a )

Sergiu Sechelariu: Despre organizarea și funcționarea Primăriei Bacău

Domnule Sergiu Sechelariu, ați semnalat aspecte negative referitoare la modul în care administrația actuală a menținut organizarea și funcționarea defectuoasă a Primăriei Bacău. Cum veți remedia dumneavoastră aceste probleme?

Am soluții imediate pentru a remedia toate aceste disfuncționalități care au condus la eșecul actualei administrații în ultimii patru ani. În ieșirile mele publice în mijlocul cetățenilor băcăuani, cât și pe pagina mea de facebook (Sergiu Sechelariu), am prezentat concepte noi despre organizarea și funcționarea direcțiilor din cadrul Primăriei și a sateliților acesteia.



În primul rând mă voi concentra pe reorganizarea compartimentelor care aduc venituri la bugetul local.

Compartimentul de Administrație și Inventariere a Patrimoniului, Compartimentul Fond Locativ și Compartimentul Evidențe Contracte.

În prezent acestea se află eronat în subordinea arhitectului șef. Le voi organiza unitar ca o direcție separată. Tot patrimoniul municipiului Bacău va fi inventariat efectiv și nu formal cum s-a făcut până în prezent.

Patrimoniul va fi reevaluat și introdus în evidențele contabile, urmând a fi gestionat judicios și eficient de către această direcție. Acest compartiment va aduce mult mai mulți bani la bugetul local secătuit de către actuala administrație.

Direcția de Impozite și Taxe Locale

Așa cum prevăd normele fiscale, Direcția Impozite și taxe locale, aflată în prezent în subordinea Direcției Economice, va fi o structură de sine stătătoare și va fi în primul rând un îndrumător al contribuabililor și al agenților economici.

Tot aici voi pune accent pe modernizarea și digitalizarea tuturor serviciilor oferite de către această structură.

Agenția de dezvoltare locală și Unitatea de Implementare Proiecte

O altă structură reorganizată va fi cea care gestionează atragerea fondurilor europene. Agenția de dezvoltare locală aflată în prezent în administrarea Consiliului Local și Compartimentul Unitatea de Implementare Proiecte din cadrul Primăriei vor lucra sincronizat astfel încât absorbția fondurilor europene și implementarea proiectelor să se vadă efectiv în proiectele acestui oraș.

Nu voi mai tolera ca finanțările obținute să fie pierdute, așa cum s-a întâmplat cu proiectul Insulei de Agrement, când actuala administrație a fost obligată să restituie cele 2 milioane de euro și să continue proiectul cu bani de la bugetul local la supra-prețuri.

Direcția Arhitect Șef

Vă pot spune că această direcție va deveni un partener al cetățenilor băcăuani și al mediului de afaceri.

Nu voi mai tolera ca cetățenii și agenții economici să fie purtați pe drumuri și să aștepte luni de zile pentru obținerea unui certificat de urbanism sau a unei autorizații de construcție.

Mă voi preocupa ca în cel mai scurt timp posibil să avem un regulament de urbanism modern,un registru al spațiilor verzi online și un plan urbanistic general actualizat.

Compartimentul Autorizații de Funcționare

Compartimentul va fi un sprijin pentru agenții economici și nu o sperietoare. Agenții economici momentan sunt purtați pe drumuri , iar acest lucru nu se va mai întâmpla în mandatul meu.

Imediat voi propune Consiliului Local aprobarea unui regulament nou, în acord cu legislația fiscală și administrativă, actualizat la zi, așa cum au marile orașe,vechiul regulament datând din anul 2004.

Poliția Locală

Această structură funcționează momentan în subordinea Consiliului Local, iar în calitate de primar voi începe cu reorganizarea și restructurarea acesteia după modelul orașelor europene.

Totodată voi schimba și încadrarea ei, Poliția Locală va funcționa ca DIRECȚIE în cadrul Primărie.

Lucrătorii acestei structuri trebuie să înțeleagă că au un rol foarte important în domeniul prevenției și al îndrumării.

Nu voi tolera abuzurile și persecuțiile în rândurile cetățenilor, participanților la trafic sau a taximetriștilor.

Conform programului de reorganizare, voi desemna în cadrul Poliției Locale, responsabili zonali care vor avea obligația să cunoască și să rezolve cu celeritate problemele cartierelor. În situația în care aceștia nu gestionează eficient problemele semnalate de cetățeni, vor fi înlocuiți imediat.

Răspunderea va fi punctuală!

Voi crea toate condițiile logistice pentru ca Poliția Locală să monitorizeze absolut toate zonele cu risc din orașul Bacău,incluzând supravegherea școlilor, parcurilor, piețelor și cartierelor.

Mă voi preocupa ca polițiștii locali să urmeze cursuri de perfecționare pentru că atitudinea față de cetățeni trebuie să fie una respectuoasă, civilizată.

Direcția Salubrizare Agrement Parcuri

Consider că această structură a fost cea mai performantă în administrația Sechelariu.

Toți ne aducem aminte cum sute de salariați de la această direcție măturau zilnic orașul de la un capăt la altul.

Nu înțeleg de ce, în timp, această structură a ajuns o cenușăreasă a primăriei.

Este inadmisibil să aducem o firmă de la București să cosească buruienile din oraș!

Orașul a fost invadat de buruieni, insecte și avem probleme mari cu dezinsecția.

La această direcție sunt multe probleme nerezolvate, iar în decursul a doar 3 ani s-au perindat 3 directori neperformanți, puși pe criterii politice.

 Nu voi mai tolera dezorganizarea și neperformanța.

Voi dota această direcție cu utilaje moderne și toate cele necesare funcționării la parametri de eficiență.

Sunt mii de cetățeni fără un loc de muncă, fără surse de venit și care doresc să lucreze la această direcție ca zilieri, însă nu sunt primiți.

Societatea de Servicii Publice Municipale

In anul 2017 actuala administrație își înființează propria Societate de Servicii Publice Municipale.

Aceasta este de fapt o pușculiță pentru actuala administrație, ocupându-se de la lucrări de construcții, instalații, salubrizare până la organizarea de evenimente artistice și pomi de Crăciun.

Prin înființarea aceastei societați domnul Necula a blocat participarea firmelor din Bacău la toate licitațiile publice pentru lucrări de construcții și instalații.

Această societate primește în prezent prin încredințări directe lucrări la cele mai mari prețuri, fără licitație, pe care ulterior le subcontractează unor apropiați.

S.S.P.M. va desfășura pe viitor doar activități la vedere, transparente, în folosul cetățenilor băcăuani, cu cheltuirea judicioasă a banului public și va participa ca orice agent economic, la licitații.

Nu i se vor mai încredința lucrări la supra-preț, va lucra doar la nivelul prețurilor din piață, chiar dacă acest lucru presupune o restructurare profundă.

Direcția de Asistență Socială

În primul rând această direcție, se va ocupa de problemele majore ale cetățenilor asistați social, ale pensionarilor și persoanelor cu handicap. În prezent această structură funcționează mai mult ca o anexă politică a actualei administrații.

Se va preocupa îndeaproape de implementarea măsurilor prevăzute în programul meu administrativ.

Programul va conține o reducere a impozitului pentru persoanele defavorizate, realizarea unui nou cămin de bătrâni cu o bază de tratament, tichete valorice oferite pensionarilor cu venituri reduse, programe speciale pentru persoane cu handicap, organizarea de evenimente pentru vârstnici și, în special, îi asigur pe pensionari că le voi organiza Revelionul la Centrul de Afaceri și Expoziții.

Direcția Baze Sportive

Va avea un rol deosebit de important pentru că, deasemenea, va trebui să pună în aplicare proiectele mele administrative în ceea ce privește sportul juvenil, sportul de masă, cu toate disciplinele sale.

Această direcție va asigura baza materială precum terenuri practicabile, vestiare corespunzătoare și va dezvolta suprafețe de joc sintetice și nocturnă la Baza Letea și Proletarul, așa cum sunt cunoscute ele de către cetățenii băcăuani.

Un rol important îl va avea în reconstruirea cu ajutorul Companiei Naționale de Investiții a Stadionului Municipal, care va redeveni ce a fost odată, un simbol al Bacăului.

Clubul Sportiv Municipal

Voi asigura finanțarea necesară pentru a continua ceea ce a fost bun la C.S.M. Bacău legat de dezvoltarea și practicarea sportului de masă. Mă voi îngriji de susținerea sportivilor băcăuani pentru ca aceștia să poată obține performanțe naționale și internaționale, eu fiind deasemeni un împătimit al sportului.

Cu privire la sporturile în echipă, voi asigura toate condițiile necesare pentru ca Bacăul să fie reprezentat așa cum se cuvine în toate competițiile.

C.S.M. va avea un rol important în realizarea proiectelor mele administrative pe plan sportiv.

Vom încuraja tinerii băcăuani să practice sportul și vom aduce competiții sportive de renume în orașul Bacău.

Voi înființa în cadrul Primăriei un compartiment special care se va ocupa de gestionarea problemelor artistice și culturale.

De asemenea va funcționa în cadrul Primăriei un compartiment pentru administrarea și gestionarea patrimoniului școlar, acesta având rolul de a se preocupa de baza materială a preșcolarilor și a elevilor.

În cadrul Primăriei va funcționa și un compartiment care va avea ca atribuție gestionarea și soluționarea problemelor cu care se confruntă asociațiile de proprietari.

Un rol important îl va avea unitatea de monitorizare a contractelor, această structură ocupându-se de supravegherea activităților desfășurate de operatori și mă refer aici la C.R.A.B., operatorul de salubritate, ThermoEnergy, Transport Public precum și a altor activități finanțate din bani publici.

Aveți încredere într-un Profesionist și doar cu Experiență putem transforma Bacăul, într-un oraș de care să fim mândri !!!

Publicat de SC Deșteptarea SA la comanda lui Sergiu Sechelariu CMF: 24200381



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img