Despre celebrul hypermarket Selgros cred că toată lumea știe câte ceva. Poate că cei mai mulți cunosc și sloganul „Club pentru profesioniști și pasionați. De bunătățuri”. Un slogan care de ceva timp conține acest termen – „pasionați”, care stârnește oarecum interes. Ce să înțelegem prin „pasionați”? Evident, ne putem gândi la foarte multe. Eu cred că e vorba de pasiune pură. Acolo unde cei pasionați cu adevărat merg până la capăt. Și asta face din Selgros un loc în care oamenii, pasionați, se întâlnesc și crează legături, socializează, fac schimb de impresii, practic evoluează împreună. Nimic din toate astea nu ar fi putut exista dacă la mijloc nu ar fi oamenii. Oamenii de la Selgros, care dincolo de orice, sunt o echipă. O echipă bine sudată, o echipă bine pregătită, o echipă dedicată pasiunii lor. Nu sunt cuvinte mari, ci sunt cuvinte constatate din discuțiile pe care le-am purtat cu o parte din oamenii de la Selgros Bacău. Să-i cunoaștem împreună!
CRISTI BUCUR
Cristi Bucur este șef de departament la Selgros Bacău de 10 ani. Își amintește că a venit la Selgros în 2007, la un an după ce hypermarketul s-a deschis în Bacău. După ce a trecut de interviuri a început munca și timp de șase ani a făcut naveta Onești-Bacău. A fost foarte greu pentru că două ore pe zi le pierdea numai cu transportul, dar avea motivația că la serviciu se simțea împlinit. „Practic, într-o lună o zi o pierdeam pe drum”, mai spune Cristi Bucur care ne-a povestit cum începea fiecare zi din acea perioadă: „Mă trezeam la ora 3.00 pentru că la 4.30 trebuia să fiu la magazin.” Era o perioadă titanică și era foarte greu pentru toată familia lui. Fiica sa avea doar un an, însă după ce soția a terminat rezidențiatul la Iași au hotărât să se mute în Bacău, un oraș cu mult mai mult potențial. Asta s-a întâmplat în 2013 și de atunci lucrurile s-au schimbat. Cristi își amintește cu plăcere momentul când a simțit că este locul în care trebuie: „Era în 2009 și eram la primul meu inventar anual. A ieșit bine sută la sută și am avut satisfacția că lucrurile au decurs cum trebuie. Astfel, am avut confirmarea că se poate și mai mult. Am primit încredere din partea conducerii și de atunci totul a fost pe o pantă ascendentă.” Apoi ne-a povestit cum s-a dezvoltat magazinul din Bacău, cum conducerea a reușit să sudeze echipa și să promoveze oamenii în funcții superioare ceea ce a dus la creșterea performanțelor profesionale. Recunoaște că „s-au făcut compromisuri și sacrificii, dar fără aceste elemente nu ai cum să răzbați, pentru că nu-ți pică de nicăieri”. A învățat foarte multe aici și i-ar plăcea să deschidă un bussines pe parte de parteneriat. Cu toate acestea, nu știe unde-l va purta viitorul. Cert este că-și duce pasiunea mai departe!
CELINA ASAVEI
Atunci când deschizi ușa de la compartimentul „Personal” ești întâmpinat de chipul blând și surâzâtor al Celinei Asavei. „Colega de la personal”, așa cum îi spun colegii, în ciuda faptului că poți spune că e abia ieșită de pe băncile liceului, are deja 10 ani de când e în Selgros. „Sunt mulți ani de când sunt aici. Și spun asta pentru că inițial, în primele zile, când m-am angajat aici, am zis că stau trei luni și plec”, a povestit Celina, absolventă de Facultate pe profil matematică-fizică, care a vrut să predea, dar… nu a fost să fie. A devenit salariatul acestui magazin urmare a unui anunț de angajare pe care Selgros l-a publicat în ziarul Deșteptarea. S-a prezentat și s-a angajat pe postul de casier. „Cred că patru ani am stat la case, după care am primit propunerea să mă duc la supraveghere case, un fel de șefa casierelor”, și-a continuat povestea „colega de la personal”, care într-o primă fază a fost în dubii dacă să accepte sau nu noua funcție. După ce a spus „da”, a fost chiar încântată, iar după trei ani în această poziție a primit și cheile de magazin, ținând locul șefilor de departament când aceștia erau plecați din unitate urmare a unor motive obiective. Apoi a primit o nouă propunere, de această dată din partea directoarei, urmând să-i fie asistentă, lucru care s-a și întâmplat pentru o perioadă de un an și jumătate. „Doamna director avea întâlniri mereu cu diverși oameni, interesanți, importanți, de la care am avut foarte multe de învățat. După cum observați, tot timpul am lucrat cu oameni. Cred că toate acestea m-au dus la resurse umane, un loc unde-mi place”, a încheiat Celina Asavei de descris traseul profesional de la Selgros Bacău, specificând că toate funcțiile pe care le-a ocupat le-a făcut cu plăcere și că toată experiența pe care a acumulat-o au făcut-o să devină profesionistul de azi. „Explicația este simplă. Trebuie să faci totul din pasiune și să nu privești ce ai de făcut ca pe o corvoadă. Pentru mine nu e greu. Nu mai spun că aici este cel mai potrivit loc în care să te dezvolți și este locul în care orice problemă are rezolvare”, a mărturisit Celina. Concluzionând, cei zece ani n-au fost mulți pentru că a muncit din plăcere. De altfel, nu se vede în altă parte pentru că face parte dintr-o companie puternică, stabilă, care îi asigură un viitor liniștit. Mai mult decât atât, echipa cu care lucrează este un grup de profesioniști pe care-i leagă, printre altele, pasiunea pentru jobul lor.
DANIEL HERCIU
O situație oarecum similară am întâlnit la Daniel Herciu, șeful departamentului Relații cu Clienții, care este în Selgros Bacău de 11 ani. „Imediat după ce am terminat liceul, m-am angajat aici, la Selgros, pe funcția de lucrător comercial pe raionul băuturi”, își începe povestea Daniel Herciu, care ne-a mărturisit că s-a angajat în primă fază ca să devină independent din punct de vedere financiar față de părinți: „era trecerea de la liceu la facultate, trebuia să am bani să ies în oraș… și au trecut 11 ani de atunci”. După ceva timp a avansat pe postul de adjunct șef raion băuturi, a preluat funcția de șef raion băuturi după care a ajuns consilier Relații pe Partea de Distribuție Clienți. După toate acestea, a urmat provocarea cea mai mare și a avansat în funcția pe care o ocupă și în ziua de astăzi. Cum au fost cei 11 ani în Selgros? „Au fost cu de toate. A fost și perioada cu criza (economică, n.r.) când a fost o presiune mai mare și a trebuit să supraviețuim, am supraviețuit și chiar am crescut. A fost dificil, dar nu greu”, a continuat Herciu care a specificat că cele mai mari bucurii din punct de vedere profesional le-a avut când avansa în funcție, pentru că pe lângă faptul că făcea ceea ce-i plăcea, făcea totul și bine. Iar avansarea venea ca o recunoștință pentru tot ce făcea, ceea ce îi dădea și încredere. Dar să fi fost totul pe roze? „Totul a fost în regulă. Poate la început, când eram în primul an și nu stăteam prea bine, tehnic vorbind. Am mai spart niște sticle și a trebuit să scot niște bani din buzunar. Dar așa am învățat”, a mai spus șeful departamentului Relații cu Clienții de la Selgros Bacău. Tânăr fiind, a avut modele de urmat. Atunci îl admira profesional pe șeful de raion Dan Hârlea, care astăzi este șef departament la divizia Food, iar acum, când este șef la Relații cu Clienții, o are model pe Irina Stănciuc, director Selgros Bacău. „Este firesc să fie așa, pentru că de când este dumneaei director, vorbesc cifrele, dar și oamenii. Este director de vreo 7-8 ani, iar noi suntem vreo 30 de oameni care avem 10 ani vechime și foarte mulți cu 5-7 ani. Suntem o echipă, pot să afirm, o echipă de succes”, își justifică afirmațiile Daniel Herciu, care a mai spus că de aproape patru ani, de când ocupă o funcție de conducere, are mai multă interacțiune cu directorul Irina Stănciuc și a început să vadă altfel lucrurile. Și se referă aici la… pasiune. „Sunt de 11 ani aici. Când am venit prima dată am zis că stau 3 luni. Și astăzi sunt aici pentru ca fac lucrurile cu pasiune. Cât va exista pasiune voi fi aici”, ne-a mărturisit Daniel Herciu.
Și astfel, stând de vorbă cu oamenii de la Selgros Bacău, am aflat ce se înțelege prin „pasionați”. Oameni tineri, oameni frumoși, oameni care pun ceva din sufletul lor în ceea ce fac. Ei sunt oamenii de la Selgros. „Club pentru profesioniști și pasionați. De bunătățuri”.
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.