Cu mult inainte de ora fixata (17.00), spatiul in care functioneaza Galeriile de Arta ALFA, din Bacau, forfotea de oameni. Era joi si era cald. Urma vernisajul Expozitiei cu lucrarile nominalizate si premiate la Saloanele Moldovei, editia a XXVI-a.
De parca nu s-ar vazut de multi ani, artisti plastici, din Bacau si Chisinau, scriitori, oficialitati locale, recent alese sau numite pe functii importante, schimbau impresii sau se plimbau de la un tablou la altul, comentând discret o opera de arta, pictura, grafica sau fotografie. Carmen Mihalache, cu fermecatorul ei zâmbet, il tachina pe Dumitru Braneanu, reales in Consiliul Judetean, caruia i s-a publicat in Ateneu un grupaj de poezii, maestrul Ilie Boca, se oprea in fata câte unui tablou si, cu generozitatea-i cunoscuta discuta cu autorul. Ilie Bârzu a venit cu sotia, director al Colegiului National de Arta, Aurel Stanciu, autorul celebrelor de acum “ferestre”, isi cauta un prieten din Chisinau, insa, aveam sa aflam mai târziu, fusese intors de la granita (!), in sala fiind insa un grup numeros de artisti din Chisinau – Dumitru Bolboceanu, proaspat presedinte al UAP, Dumitru Iazan, Octavian Romanescu.
Moinesteanul Dumitru Macovei, intr-o tinuta sport, era cautat insistent de colegii din tara, Dionis Puscuta, presedinte al UAP Bacau punea la punct ultimele detalii inainte de vernisaj, impreuna cu Mariana Popa, director al complexului Muzeal “Iulian Antonescu”, gazda si organizator al acestei editii a “Saloanelor…”.
Doamnele, in tinute decente, dominate de culorile verii, domnii, lejeri, fara pretentii mondene, unii stingheri, alcatuiau o prezenta neasteptat de bogata pentru un asemenea anotimp, lipseau totusi, ca de fiecare data, artisti foarte cunoscuti, insa deosebit de scumpi la vedere la asemenea evenimente. S-a facut liniste, au sosit, in premiera, Sorin Brasoveanu, presedinte al Consiliului Judetean, Sorin Ailenei, noul subprefect, si consilierul local Madalin Pârâianu, urmeaza proba de microfon, care se lasa greu induplecat sa-si indeplineasca menirea.
S-au spus vorbe frumoase, au fost supralicitate greutatile in organizarea unui asemenea eveniment, mai ales in aceste vremuri tulburi. Atmosfera de sarbatoare si nu prea, ceva nedefinit, apasator, plutea deasupra salii, fata de alti ani, in surdina, s-au auzit voci nemultumite de prestatia juriului, chestiune transata de Mariana Popa: “Componenta juriului a asigurat autoritate, obiectivitate si competenta”. Rând pe rând, premiantii si-au luat diplomele si banii (sume cuprinse intre 1500 si 3500 de lei): Catalin Aprofirei (Iasi) – Premiul Ministerului Culturii din R Moldova, Mihai Pamfil – Premiul Complexului Muzeal “Iulian Antonescu” Bacau, Octavian Romanescu (Chisinau) – Premiul Consiliului Judetean Bacau, Dumitru Iazan (Chisinau) – Premiul Primariei Bacau, Vladimir Palamarciuc (Chisinau) – Premiul Centrului “George Apostu” Bacau, Ilie Boca – Premiul Muzeului de Arta din Republica Moldova, Sorin Otânjac (Iasi) – Premiul “Mihai Grecu”, Republica Moldova, Bogdan Hojbota (Bucuresti) – Premiul Uniunii Artistilor Plastici din România, Viorel Ion Cojan (Bacau) – Premiul Primariei Chisinau, acordat, in premiera, pentru fotografie digitala.
Invitatii speciali au asigurat oganizatorii, artistii de pe cele doua maluri ale Prutului, ca se pot baza pe sprijinul institutiilor pe care le reprezinta, astfel ca si editia a XXVII-a sa provoace interes, inspiratie si ambitie.
[wonderplugin_gallery id=”626″]
Participantii au fost invitati apoi sa viziteze la Galeriile Frunzetti, si de Arta Contemporana de la Centrul de Cultura “George Apostu”, toate cele peste 300 de lucrari intrate in concurs. Si, cum este obiceiul din strabuni, artisti si invitati au fost tratati cu binecunoscuta licoare, datatoare de speranta.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.