Ministerul Educatiei a publicat, in Monitorul Oficial, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit profesorilor, sesiunea 2015. Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 5 ani, incepând cu data de 1 septembrie. Ca o noutate, prin acest ordin, vor primi aceasta distinctie si cei care lucreaza in sistemul de invatamânt ca personal auxiliar.
La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa personalul didactic de predare, cel de conducere, de indrumare si control din invatamântul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime la catedra de cel putin 4 ani. Profesorii candidati trebuie insa sa aiba performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in perioada 1 septembrie 2009 – 31 august 2014 si sa fi primit calificativul „Foarte bine”, in fiecare an scolar din perioada evaluata. Totodata, pot depune dosare pentru a primi aceasta gradatie cei care sunt incadrati ca personal didactic auxiliar in invatamântul preuniversitar de stat, in aceleasi conditii ca si personalul didactic.
Cel mai mult conteaza rezultatele la clasa
Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Bacau este cel care evalueaza activitatea candidatilor inscrisi la obtinerea gradatiei de merit. Cea mai mare pondere, 80 la suta, in aceasta evaluare o au activitatile complexe cu valoare instructiv-educativa (rezultatele obtinute cu elevii, initierea de proiecte de predare, performantele in pregatirea elevilor obtinute la concursurile si olimpiadele scolare etc). Performantele obtinute in inovarea didactica sau manageriala sunt cotate cu 10 la suta, participarea la proiecte, cu 5 la suta si contributia la dezvoltarea institutionala, 5 la suta. Gradatia de merit reprezinta 25 la suta din salariul de incadrare.
Numarul maxim de gradatii care pot fi acordate se calculeaza astfel: din numarul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice si 16% din totalul posturilor didactice auxiliare existente la nivelul Inspectoratului Scolar se scade numarul de gradatii acordate personalului didactic si didactic auxiliar aflate in plata, având in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 5 ani, fara a fi luate in calcul perioadele de suspendare a contractului individual de munca din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei functii publice. In situatia in care personalului didactic de predare i se modifica locul de munca, cu pastrarea calitatii de personal didactic calificat, la nivelul aceluiasi judet, acesta isi pastreaza gradatia de merit. Gradatia de merit nu a fost acordata anul trecut, din cauza modificarilor legislative. Pâna atunci, in fiecare an, erau aprobate in jur de 600 de dosare.
Personalul didactic auxiliar este format din: bibliotecar, documentarist, redactor, informatician, laborant, tehnician, pedagog scolar, instructor de educatie extrascolara, asistent social, corepetitor, mediator scolar, secretar, administrator financiar (contabil), instructor-animator, administrator de patrimoniu.
Personalul didactic pensionat nu mai beneficiaza de gradatie de merit de la incetarea, in vederea pensionarii, a contractului individual de munca. In schimb, profesorii pensionari care aleg sa-si cotinue activitatea ca titular in invatamânt, beneficiaza de gradatia de merit, pâna la incheierea perioadei de acordare a acesteia.
„In acest moment, la Inspectoratul Scolar urmeaza sa se numeasca o comisie de evaluare a dosarelor, de catre inspectorul scolar general. Intre 9 si 10 februarie se va face detalierea punctajului fiselor de evaluare, in functie de fiecare disciplina, ulterior, pâna pe 27 februarie se vor comunica aceste fise, iar depunerea dosarelor se va face intre 23 si 30 aprilie.”
prof. Alina Pistol, inspector scolar general adjunct ISJ Bacau
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.