Vineri, 8 martie, a fost semnat ordinul de lucrări pentru construirea Centurii Bacăului de către firma UMB Spedition, administrată de Dorinel Umbrărescu. Așteptata veste a fost anunțată într-o conferință de presă organizată de senatorul Dragoș Benea, președintele județenei PSD Bacău, în sala mare a Consiliului Județean.
În aceeași întâlnire, ziariștii au mai aflat că s-a semnat contractul pentru modernizarea drumului județean Horgești-Răcătău (DJ 252A). Au fost prezenți deputatul Lucian Șova, ex-ministrul Transporturilor, Ionel Floroiu, deputat și fost vicepreședinte al CJ, Silviu Pravăț, actualul vicepreședinte, Lena Ardeleanu, directorul SPJD, Luminița Temea, viceprimarul comunei Horgești, și Silvian Păduraru, administratorul SC Servrut Construct Răcăciuni, firma care va reabilita DJ 252A.
Varianta ocolitoare a Bacăului va avea o lungime de 31 de kilometri, din care 16 vor fi construiți la profil de autostradă.
Lucian Șova a explicat că până acum au fost desfășurate o serie de activități care au făcut posibilă predarea amplasamentului Centurii. „Astăzi marcăm momentul în care începem numărătoarea inversă care privește construirea primilor kilometri reali de autostradă în Moldova”, a spus Lucian Șova. Așadar, „putem vorbi de un proiect real, pe care-l va implementa cel mai serios constructor din România, din ultimii ani.”
De la „hârtii”, la licitații și șantiere
Lucian Șova speră că același constructor, UMB Spedition, va realiza și lucrările pentru autostrada Iași-Bacău-Brașov-Făgăraș și tronsoanele Pașcani-Bacău-Buzău-Ploiești, puse în construcție din 2021.
„Deși vorbim despre niște proiecte, acestea au o succesiune logică, sunt cuantificate foarte clar în timp, sunt activități care se desfășoară pe toate aceste proiecte, având în vedere că deja se lucrează la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul de mare viteză Pașcani-Ploiești. De asemenea, trebuie să vă anunț că, probabil la sfârșitul lunii aprilie, se va urca pe SEAP studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru autostrada Iași-Bacău-Brașov”, a declarat Lucian Șova.
La Centură, autorizația e eliberată, începe imediat organizarea de șantier și sunt așteptate excavatoarele. O contribuție importantă a avut-o Valentin Ivancea, subprefectul județului Bacău, cel care a organizat un grup de lucru care are sarcina de a elimina barierele administrative din calea demarării construirii Centurii. Subprefectul a explicat că săptămâna viitoare se va întâlni din nou cu primarii pentru a verifica stadiul realizării documentației de expropriere, mai exact a planurilor parcelare, și vor începe descărcările arheologice.
Începe modernizarea DJ Horgești-Răcătău
Silviu Pravăț, vicepreședintele CJ Bacău, a vorbit despre al doilea proiect de infrastructură ca va fi demarat în primăvara aceasta: reabilitarea DJ 252A, care are o valoare de 4,1 milioane de euro și va dura 27 de luni: trei luni proiectarea, restul execuția. Lucrarea va fi dificilă deoarece presupune nu doar modernizarea drumului, ci și a șanțurilor și a sute de podețe.
Un alt proiect pentru care urmează să fie semnat contractul este DJ Motoșeni-Stănișești. Ionel Floroiu a mărturisit că e o zi fericită pentru el, ca deputat și fost vicepreședinte al CJ, deoarece aceste investiții vor schimba în bine cea mai săracă zonă a județului. Fericită este și Luminița Temea, viceprimarul comunei Horgești, care speră ca modernizarea DJ 252A să-i aducă acasă pe locuitorii plecați în străinătate, la muncă. Mai speră, de asemenea, să fie reabilitat și drumul care unește Horgeștiul de Gioseni.
PSD, în competiție cu promisiunile!
Liderii PSD Bacău vor prezenta, în următoarea ședință, stadiul tuturor proiectelor de infrastructură finanțate prin PNDL 2. E un semn bun că primii kilometri de autostradă din Moldova vor fi executați în județul Bacău, a afirmat senatorul Dragoș Benea. „Noi avem o competiție în primul rând cu noi înșine, cu ceea ce am promis, cu ceea ce avem de implementat, a declarat Dragoș Benea. Nu suntem extraordinar de satisfăcuți, dar sunt multe obiective care au fost bifate, sunt în implementare, sunt în faza de licitație și sperăm ca sfârșitul mandatului să ne prindă cu cât mai multe obiective îndeplinite.”
Lucian Șova a afirmat că, de data asta, constructorul are capacitatea să termine proiectul variantei ocolitoare a Bacăului și, pornind la această realitate, crede că Centura va fi dată în exploatare în vara anului 2020. Ex-ministrul Transporturilor a repetat că până la sfârșitul lunii aprilie va fi urcată pe SEAP și documentația autostrăzii Bacău-Brașov.
„Faptul că aceeași firmă va executa și studiul de fezabilitate, și proiectul tehnic este garanția calității acestor documentații, care sunt hârtii, dar niște hârtii care trebuie să aibă în spate studii de teren foarte serioase”, a precizat Lucian Șova, adăugând că firma care realizează proiectul tehnic este legată „pe viață” de acea investiție. Ca răspundere, firește.
Întrebat ce părere are despre inițiativa lui Ștefan Mandachi, cetățeanul care a construit singurul metru de autostradă din Regiunea Nord-Est, ex-ministrul Transportului a afirmat că apreciază civismul suceveanului. „E strigătul de disperare al Moldovei vizavi de izolarea din punct de vedere al infrastructurii de autostrăzi la care a fost condamnată în ultimii 20-30 de ani”, a punctat Dragoș Benea, în final.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.