Conform comunicării Ministerului Transporturilor, avem un lot cu 7 oferte depuse şi două loturi cu câte 8 oferte.
„Personal, mi-aş fi dorit un număr mai mic de oferte (timp mai scurt ptr. evaluare), iar ca băcăuan nu cred că mai e un secret pentru nimeni cine ne-am dori să adjudece aceste contracte de lucrări”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
La fel, nu mai e un secret că nu cred că A7 are nevoie de experimente cu firme turceşti care se fac că fac, după ce au adjudecat contracte publice. Companiile turceşti se pot păstra pentru reconstrucția Ucrainei, iar „Autostrada Moldovei” să revină la execuție celor care au dovedit că ştiu şi pot să livreze asemenea lucrări.
Mâine, în cadrul altei licitații, este termenul limită pentru depunerea ofertelor vizând execuția lucrărilor de construire a sectorului Bacău – Focşani (96 km), al doilea tronson din A7 care traversează județul Bacău, venind din zona de sud.
Sunt două date determinante în privința materializării autostrăzii A7, proiect de infrastructură majoră finanțat prin PNRR.
Numărul ofertelor depuse, temeinicia şi seriozitatea lor vor configura şi durata evaluării tehnico-economice, respectiv a semnării contractelor de execuție (în ipoteza, ideală, în care nu vor exista contestații).
Cele două sectoare de autostradă însumează 173 km, adică jumătate din lungimea totală a A7 – aprox. 340 km pe traseul Ploieşti – Paşcani.
„Îmi doresc ca cele mai optimiste scenarii să se materializeze, în sensul că procedurile de atribuire să se deruleze fără blocaje & sincope, iar semnarea contractelor de execuție să aibă loc la Bacău, în conformitate cu promisiunea făcută de ministrul Transporturilor, dl. Sorin Grindeanu.
Voi continua să afirm răspicat, ori de câte ori împrejurarea o va permite, că – investite cu chibzuință şi pragmatism – fondurile europene fac minuni din perspectiva dezvoltării regionale: asta se întâmplă cu A7 «Autostrada Moldovei»”, a mai declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
Pentru Lotul 1(Săucesti-Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și Asocieri din Romania, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) -cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani)- cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA).
Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.
Pe întreaga autostradă urmează să fie construite:
– 112 Poduri,Pasaje, viaducte și structuri casetate
– 9 Noduri rutiere
– 4 (2 pe sens) Parcări securizate
– 50 Spații de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice,
– un Centru de Întreținere și Coordonare care va avea și rol monitorizare și informare.
Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.