5 noiembrie 2024

S-a finalizat analiza dosarelor din Programul Casa Verde 2011

– o sesiune pentru anul in curs inca nu a fost anuntata

Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a finalizat analizarea dosarelor depuse de persoanele fizice în sesiunea 2011 a Programului privind instalarea sistemelor de încalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încalzire – program cunoscut sub denumirea de CASA VERDE.



AFM urmeaza sa transmita la Agentia pentru Protectia Mediului (APM) Bacau restul de contracte, în scopul semnarii acestora de beneficiarii declarati admisi. Programul este gestionat de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si finantat de AFM.

În perioada 1 iunie – 15 iulie 2011 au fost depuse, la APM Bacau, 410 dosare (în valoare de aproape 2,35 de milioane de lei), care au fost transmise la AFM pentru evaluare si aprobare. Cele mai multe solicitari au fost pentru centrale termice pe baza de peleti si pompe de caldura. S-au acordat pâna la 6.000 de lei pentru panouri solare si centrale pe baza de peleti si pâna la 8.000 de lei pentru pompe de caldura. În cursul anului 2011 AFM a evaluat numai 33 de dosare, cele depuse în perioada 1- 6 iunie 2011 – perioada de evaluare la nivel national.

În luna iulie 2014, AFM a reluat evaluarea dosarelor depuse în sesiunea 2011 si ramase în curs de analiza. Din suma totala alocata pentru judetul Bacau, 220.000 de lei au fost distribuiti celor 33 de dosare evaluate în cursul anului 2011, iar diferenta de 2.123.804 de lei a fost redistribuita restului de dosare analizate în cursul anului 2014.

În perioada 24 iulie 2014 – 20 februarie 2015, APM Bacau a verificat documentele necesare semnarii Contractelor de finantare ale beneficiarilor declarati admisi de AFM în program. În perioada mentionata s-au semnat 80 de contracte de finantare nerambursabila si s-au verificat si transmis la AFM 40 de dosare de decontare aduse de beneficiarii admisi.

Cum se semneaza noile contracte

Pentru semnarea contractului, beneficiarul trebuie sa se prezinte la APM cu urmatoarele documente actualizate:
a. Extras de carte funciara pentru imobilul în care se implementeaza proiectul aprobat – în original;
b. Extras de cont bancar, valid la data semnarii contractului pâna la finalizarea contractului (12 luni) – în original;
c. Copie CI a beneficiarului (titular contract);
d. Procura notariala (daca este cazul) – în original;
e. Autorizatie de construire valida la data semnarii contractului (daca este cazul) – în original sau în copie legalizata.

„Organizarea, în 2015, a unei noi sesiuni de depunere dosare în Programul Casa Verde va fi mediatizata de minister si de AFM înainte de începerea acesteia. La aceasta data, nu detinem informatii de organizare a unei noi sesiuni a programului. In cazul în care va fi lansata o astfel de sesiune toate informatiile vor fi pe site-ul AFM, sectiunea «casa verde».”
Corina Neli Pricope, directorul execuriv al APM Bacau




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri