Tinerii fermieri băcăuani pot primi susținere financiară de la stat pentru a prelua sau a dezvolta a o afacere în mediul rural. Facilitatea este asigurată prin submăsura 6.1, prin care se susține instalarea tinerilor fermieri cu vârsta între 18 și 40 de ani la conducerea unei exploatații, dar și prin submăsura 6.3, pentru dezvoltarea micilor ferme. Prin aceste măsuri, se dorește încurajarea tinerilor și a familiilor să rămână în mediul rural și să intre în afaceri.
Din această săptămână, cei care vor să devină șefi ai unei exploatații agricole sau să dezvolte o afacere deja existentă la țară pot primi până la 70.000 de euro nerambursabili. Sumele pot fi solicitate online, prin submăsura 6.1 – Instalarea tinerilor fermieri, și submăsura 6.3 – Dezvoltarea fermelor mici, atât de persoanele fizice autorizate, cât și de firme. Perioada de depunere a dosarelor de înscriere este între 27 august, ora 9:00, și 26 noiembrie 2021, ora 16:00.
Câți bani se pot cere și la ce pot fi folosiți
La submăsura 6.1, tinerii pot cere bani atât pentru retehnologizarea fermelor (achiziția de utilaje/echipamente/ irigații etc) sau preluarea integrală a fermelor cu o valoare economică mică, cât și pentru agricultură ecologică ori dezvoltarea unei ferme de subzistență. În plus, banii mai pot fi folosiți pentru plantarea soiurilor autohtone/ creșterea raselor de origine, creșterea nivelului de calificare în domeniul agricol sau integrarea într-o formă asociativă etc. Sumele sunt între 40.000 și 70.000 de euro, în funcție de dimensiunea exploatațiilor.
La măsura 6.3, se asigură un sprijin public nerambursabil de 15.000 de euro, pentru o perioadă de maximum trei ani, procentul de finanțare nerambursabilă fiind de 100%. Banii pot fi folosiți pentru cumpărarea de utilaje agricole, achiziția de sisteme de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului sau asigurarea cheltuielilor cu marketingul produselor, precum și construirea de sere și solarii, amenajarea platformelor de gunoi de grajd ori dezvoltarea lanțurilor alimentare integrate.
Dosarul de înscriere
În primă fază, solicitanții trebuie să întocmească dosarul prin care se vor înscrie. Pe lângă cererea de finanțare, dosarul trebuie să mai conțină și planul de afaceri și documentele justificative. Un avantaj cert îl vor avea cei care vor folosi semnătura electronică calificată, întrucât nu va mai fi nevoie și de tipărirea, semnarea olografă și scanarea documentației. Pentru a putea fi depus dosarul, mai întâi trebuie ca solicitanții să facă un cont pe site-ul www.afir.info, dacă nu au deja unul. Urmează autentificarea și încărcarea documentelor necesare înscrierii.
De reținut că finanțările se acordă în maximum trei ani de la semnarea contractului de finanțare, în două tranșe, sub formă de sumă forfetară: 75% la semnarea contractului de finanțare și 25%, în funcție de implementarea corectă a planului de afaceri. Direcția pentru Agricultura Județeană Bacău, prin specialiștii săi, oferă consultanță, întocmește proiecte și asigură implementarea acestor proiecte pe submăsurile 6.1 și 6.3. Pentru informații calificate, fermierii interesați se pot adresa DAJ Bacău, atât la sediul din str. George Bacovia, nr.20, folosind e-mail-urile instituției – daj@dajbacau.ro, dadr.bc@madr.ro sau la telefon – 0234-576419, fax: (004)0234-576420,
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.