Toate raspunderile privind functionarea Aeroportului International „George Enescu” revin, de la 1 ianuarie, Regiei Autonome. Aceasta a solicitat Consiliului Judetean (CJ) sa-i incredinteze „serviciul de interes economic general”, urmare a faptului ca a fost reziliat contractul de concesiune incheiat cu Blue Air in 2010.
Preluarea presupune desfasurarea, in urmatorii 5 ani, a activitatilor de intretinere, reparare si construire a infrastructurii (pista, cai de rulare, terminale, turn de control etc.), achizitionare de echipamente, organizarea fluxului de pasageri, asigurarea utilitatilor pentru Biroul Vamal, SRI, Politia de Frontiera si Politia de Transport, a instalatiilor iluminare si balizaj pentru aeronave. Toate acestea se realizeaza conform normelor nationale si ale UE cu privire la siguranta aeroportuara.
Ajutor de stat pentru securitate aeriana
Pentru indeplinirea acestor obligatii, Regia are dreptul la compensatii sub forma unui ajutor de stat care sa acopere costurile nete, plus un profit rezonabil. In plus, odata cu incredintarea, „sunt indeplinite conditiile pentru ca CJ Bacau sa aloce fonduri pentru continuarea investitiilor de la Aeroport”, a explica Oana Chelaru, directorul regiei. Inainte de a vota incredintarea, alesii au cerut date suplimentare.
[HIDEPOST]
„Noi, cei care ridicam mâna, vrem sa vedem perspectiva. Problema e a celor 200 ha arondate Aeroportului, daca mai sunt inca discutii sau nu, caci ma tem sa nu avem probleme cu viitorii investitori”, a spus Mihai Ichim. Oana Chelaru a explicat ca liberalul „isi aminteste de terenurile de la Romatsa”, or nu e cazul sa se ingrijoreze caci „terminalul se construieste pe vechea pista si nu va fi obstructionat de hangarul Aerostar.”
In plus, cei care revendica terenuri in vecinatatea Aeroportului nu au sanse sa le obtina. Acestea fiind lamurite, alesii au fost de acord cu incredintarea.
Sunt asteptati noi parteneri
Aeroportul Bacau a avut in anul care s-a incheiat 306.000 de pasageri, semnificativ mai putin decât in 2012, când s-a apropiat de 400.000. Cauzele au fost criza care s-au confruntat unele firme, in special Blue Air, compania lui Nelu Iordache, care a gestionat activitatea aeroportuara dar si modernizarea obiectivului, si cele legate de vreme, ceata afectând puternic zborurile din ultimele doua luni. Semnele pentru 2014 sunt, insa, incurajatoare.
“Noii proprietari ai Blue Air intentioneaza sa innoiasca flota prin achizitia de aeronave si sa aduca muntele la Mahomed, mai exact, sa incheie relatii de colaborare cu firmele de transport rutier pentru a-i culege pe pasageri din localitatile de domiciliu si a-i aduce la Aeroport.”
Oana Chelaru – director RA Aeroportul International Bacau
Alaturi de Blue Air, Carpatair va opera, in continuare, pe Aeroportul Bacau. Un nou partener ar putea fi Wizz Air, companie care a fost interesata si in trecut de zona noastra, dar care pare mai decisa, in prezent, in a cuceri aceasta piata.
[/HIDEPOST]
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.