16 ianuarie 2025

RECAPITULARI monitorizate, copii bulversati, PROFESORI transformati in contabili: EVALUARI de ochii lumii

Toate unitatile de invatamant bacauane au finalizat evaluarile initiale ale elevilor, impuse in acest an scolar de Ministerul Educatiei prin asa-numita „foaie de parcurs”. In aceste zile se centralizeaza rezultatele pentru a se vedea in final care este nivelul real de cunostinte al elevilor. In unele scoli, cel putin din ce spun parintii, s-au aplicat si testari mai… ciudate.

De la inceperea noului an scolar, toti elevii din sistemul de invatamant au trecut printr-o ampla testare a cunostintelor. Sub forma unor lucrari de control, pe majoritatea disciplinelor, in functie de nivelul de invatamant (primar, gimnazial sau liceal), de la dezvoltarea fizica sau congnitiva a limbajului, la clasele mai mici, pana la testarea cunostintelor pe Limba romana, Matematica, Fizica, Biologie, limbi straine sau alte discipline de specialitate, in cazul elevilor din clasele mari, V-VIII si IX-XII, cu totii au fost testati la materiile studiate deja in anii trecuti. „Inca de la deschiderea noului an scolar, in primele doua saptamani de cursuri, la fiecare clasa si pe fiecare disciplina, s-a realizat o recapitulare a materiei, pentru ca apoi sa fie organizanizate deja o aceste testari de reper sau evaluari initiale”, a explicat si prof. Cristian Cuciac, inspector scolar general adjunct. Dupa cunoasterea nivelului fiecarui elev se va stabili ulterior un plan individualizat de invatare pentru ca, in timp, el sa progreseze in asimilarea de cunostinte. In paralel si profesorii de la clasa vor fi evaluati in functie de acest progres al fiecarui elev de-al sau.



Se asteapta centralizarea datelor

"Am finalizat testarile si acum suntem la faza discutarii rezultatelor la nivelul catedrei. Am observat ca elevii merg bine la intelegerea globala pe text, dar mai putin la reproducerea unui text scris. Sunt si note de 4-5, chiar sub, dar si de 7-8”, ne-a precizat prof. Mihai Abraham, sef catedra limba franceza la Colegiul National Pedagogic “Stefan cel Mare” Bacau. “In niciun caz la mine in scoala nu o sa fie bine, pentru ca stiu cum au intrat elevii. Nu ai cum sa obtii minuni cand ei au fost admisi cu media de 3,41. Iar ca sa-i aduci macar la nivelul notei 5, e greu. Poate ca ideea acestor testari a fost buna, dar s-a aplicat prost. Nu este relevant”, a fost si parerea prof. Ioan Balcan, director Colegiul Tehnic “Dumitru Mangeron”.

Practici mai… ciudate, in unele scoli

Vizavi de aceasta problematica, un parinte revoltat ne-a semnalat o situatie mai… ciudata, care s-a petrecut intr-una din scolile bacauane. "Cand a venit acasa de la scoala, copilul meu mi-a povestit amuzat ca una dintre doamnele profesoare i-a «linistit» cu privire la teste, ba chiar i-a sfatuit sa nu dea tot ce pot. Le-a explicat ca nu e bine sa ia note prea bune si sa arate ca au un nivel ridicat de cunostinte fiindca ei, ca profesori, ar fi penalizati daca la testele urmatoare de verificare rezultatele ar fi mai slabe. Cu alte cuvinte, copii trebuie sa-i ajute pe profesori sa demonstreze ca au muncit si le-au ridicat nivelul. Drept dovada, la clasa lui mediile au fost foarte mici, inclusiv in cazul copiilor premianti", ne-a semnalat Maria C., mama unui elev de clasa a VI-a. In alte scoli, din momentul în care au aflat ca notele obtinute la aceste teste nu se trec în catalog, multi elevi nu au mai fost interesati de recapitulari. "Daca s-a procedat asa, inseamna ca nu s-a inteles deloc scopul acesto testari. Mai mult, profesorul in cauza, sau profesorii de la scoala in cauza, si-au dat singuri de lucru pentru ca vor avea de muncit mai mult la planurile individualizate de remediere a deficientelor si de asigurare a progresului scolar", a explicat inspectorul scolar general adjunct Cristian Cuciac.

Doar de control

Aceste evaluari initiale sunt numai de reper pentru adaptarea procesului de invatare la particularitatile beneficiarului direct (elevul). Testele au avut o structura unitara, pornind de la anumite modele elaborate de Ministerul Educatiei. Scopul evaluarilor nu a fost cel de realizare a unei ierarhii intre elevi/profesori/ scoli, ci doar pentru stabilirea nivelului real de cunostinte al elevilor, pentru a realiza un parcurs individualizat al acestora si pentru a masura, in timp, progresul scolar realizat. Notele obtinute de elevi la aceste testari nu se trec in catalog.

Ce urmeaza:
– analiza rezultatelor testarilor si identificarea problemelor specifice la nivel de catedra sau comisie metodica
– realizarea unui plan individualizat de invatare de fiecare cadru didactic
– intocmirea unui raport final privind problemele identificare si modalitatea de abordare a acestora
– aceste date sunt aduse apoi la cunostinta Consiliului profesoral din fiecare scoala
– este informat si Consiliul de Administratie al scolii
– rezultatele (notele, planurile individualizate, masurile) sunt aduse la cunostinta parintilor
– pana la sfarsitul lunii (25 octombrie) scolile vor transmite, in format electronic, interpretarile statistice ale rezultatelor pe discipline/module si clase catre Inspectoratul Scolar.
Roxana Neagu



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img