Toate unitatile de cazare din judet, inclusiv restaurantele si cantinele aferente, au fost verificate de catre Comisariatul Judetean de Protectia Consumatorului (CJPC) Bacau In cadrul unei campanii nationale care a vizat respectarea drepturilor consumatorilor de catre societatile de turism. “Au fost verificati 27 de agenti economici, in urma neregulilor constatate, 19 fiind sanctionati cu avertisment, iar alti 6 cu amenzi mergand pana la 2000 de lei”, arata Toader Fratila, comisar sef al CJPC Bacau. Suma totala a amenzilor aplicate in aceasta campanie este de 11.250 lei. Neregulile identificate nu tin de calitatea alimentelor, modul de preparare si de pastrare, ci de informarea turistilor: neafisarea tarifelor pentru structura de primire turistica, iar acolo unde existau afise, acestea nu erau scrise in limba romana sau nu erau prezentate in locuri vizibile. Lipseau, de asemenea, preturile la diferite sortimente de bauturi, pentru “meniul zilei” era afisat doar pretul, nu si continutul, iar in catalogul cu preaparate nu era mentionat si gramajul. In unele unitati nu era prezentat “telefonul consumatorului” – 0800.080.999 -, nici numarul CJPC Bacau: 0234.511.273. “Am pus accentual pe acordarea de consultanta si am stabilit masuri de imbunatatire a activitatii, arata Toader Fratila. Vom continua, insa, sa-i monitorizam pe agentii economici sanctionati cu avertisment, pentru care s-au stabilit masuri si termene de realizare. A doua oara, sanctiunile vor fi mult mai aspre.”
Silvia Patrascanu