Toate firmele care intentioneaza sa efectueze transport de persoane in judetul Bacau, in urmatorii 5 ani, se vor putea inscrie la licitatie. Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public judetean aprobat in 2008 a expirat.
Programul valabil pâna in 2019 a fost aprobat in 2012, iar noul regulament si caietul de sarcini, in decembrie 2013. “Urmeaza a se organiza licitatiile, din pacate, tot de catre cei de la Bucuresti”, a remarcat, vadit nemultumit, Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Bacau. De-a lungul anilor, administratiile din tara au avut multe de reprosat operatorilor, fiind, la rândul lor, asaltate de locuitori cu reclamatii.
Acestia acuzau ca firmele de transport nu respecta orarul, ca soferii sunt agresivi, autobuzele sub capacitatea contractata etc. CJ Bacau a avut probleme cu Girueta Tur si Grup Atyc Tirgoviste. A avut probleme, dar nicio pârghie la indemâna pentru a-i corecta pe operatori.
Consiliile judetene din tara si-au dorit ca licitatiile sa fie organizate in plan local, pentru a-i alege pe acei operatori care respecta programul si nu-si bat joc de cetateni. In final, s-ar fi multumit ca Ministerul Transportului sa modifice criteriile, astfel incât, la licitatia nationala, vechimea sa nu mai constituie un avantaj, mai ales in conditiile in care operatorul nu a respectat programul.
In mandatul trecut, Guvernul PDL a fost acuzat de complicitate cu marile firme de transport, care ar fi apartinut de fapt unor sefi din minister si ARR sau rudelor acestora.
S-a sperat ca USL va aduce relatia cu tranportatorii in cadrul legal. Pâna la urma, traseele cuprinse in programul judetean vor fi adjudecate de operatorii de transport, ca si pâna acum, in cadrul sedintei de atribuire electronica organizata de catre Centrul National de Management pentru Societatea Informationala (CNMSI) Bucuresti.
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.