Autorizatiile de construire pentru reabilitarea podului de la Holt stau de doi ani in sertare. Primul act in baza caruia ar fi putut incepe lucrarile de modernizare a podului au fost semnate in 2006 de presedintele Consiliului Judetean, Dragos Benea. Guvernul nu a alocat de atunci niciun sfant.
Presedintele Consiliului Judetean iese la atac. El acuza guvernul liberal ca a tegiversat finantarea refacerii podului de la Holt doar pentru ca era membru PSD. In timpul campaniei electorale Benea a fost acuzat de liberali ca podul nu a fost reparat din cauza lui, pentru ca nu ar fi eliberat autorizatiile de constructii. In prima zi dupa inchiderea urnelor de vot, Benea a facut o conferinta de presa cu jurnalistii chiar pe podul de la Holt cu autorizatiile in brate. Benea a recurs la o forma de protest mai putin obisnuita. El a montat in ambele capete ale podului bannere care ii informeaza pe soferi ca banii lor nu au fost deloc investiti in reabilitarea acestui obiectiv.
Lucrarile de reabilitare a podului de la Holt ar fi costat doar 1,2 miliarde de lei vechi, daca modernizarile ar fi inceput imediat dupa eliberarea primei autorizatii de construire. In iunie 2008, aceleasi lucrari costa 98 de miliarde de lei. „Dupa o campanie electorala in care am fost acuzat ca nu au inceput lucrarile la pod pentru ca nu am eliberat autorizatii de constructie, oamenii trebuie sa cunoasca adevarul. Sunt doua autorizatii semnate de mine: una din 2006, iar alta din 2008. De ce nu s-a facut nimic pana acum trebuie sa raspunda cei de la Ministerul Transporturilor”, a declarat Dragos Benea. Reprezentantii sectiei Drumuri Nationale Bacau spun ca lucrarile podului grav afectat de inundatiile din 2005 au inceput totusi acum doua saptamani. Ei nu au putut insa raspunde de ce reabilitarea podului de la Holt nu a inceput acum doi ani, cand a fost eliberata prima autorizatie de constructie. „S-a carat deja la pod piatra bruta pentru lucrarile de aparare a malurilor. Reabilitarea a inceput acum vreo doua saptamini si lucrarile se fac acum sub pod. Nu stiu care este motivul pentru care nu au inceput lucrarile in 2006, dupa ce s-a eliberat prima oara autorizatia. Nu stiu, probabil n-au fost fonduri”, sustine Sorinel Leahu, directorul sectiei Drumuri Nationale-Bacau. Cum in autorizatia din 2006, solicitata de reprezentantii de la Drumuri Nationale, se specifica, negru pe alb, ca „podul este grav degradat de inundatiile din aprilie 2005” este greu de inteles incetineala cu care s-au gasit totusi bani pentru repararea lor. Incetineala care a crescut de zece ori costurile actuale ale lucrarilor. Si riscurile pe care si le asuma cei care trec peste acest pod sunt la fel de mari.
Oameni revoltati
Persoanele direct afectate de subrezirea podului de pe peste Siret sunt soferii care trec zilnic prin zona. Cu spaima in suflet stau si locuitorii din Letea Veche, care au casele pe malul riului. „Trec foarte des pe aici si mi-e frica de fiecare data sa nu se intample ceva. E si plin de gauri si trebuie sa mergi foarte incet, dar sa faci si slalom printre ele. Nu face nimeni nimic. Daca o mai veni vreo inundatie o sa se intample sigur o nenorocire”, ne-a spus Andro Ulderich, unul dintre soferii care traversau ieri podul de la Holt. Si locuitorii din zona se intreaba cand va fi consolidat podul de peste Siret. „Au venit acum vreo cateva zile si au descarcat niste pietre mari. Le vede toata lumea care trece pe aici, dar nu se vede nimeni muncind. Se macina podul asta de la o zi la alta. Fereasca Dumnezeu sa se rupa cind trec masini mari. Daca stai pe pod cind circula masinile ai impresia ca esti pe vapor, asa se leagana”, spune si Elvira Miclaus, o locuitoare din Holt. Odata incepute, lucrarile de consolidare a podului ar trebui sa dureze, conform contractului, 12 luni. In aceasta perioada, traficul in zona va fi restrictionat, iar soferii vor circula pe un singur sens.
Scris de Cezara Duta
Descoperă mai multe la Desteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.