5 noiembrie 2024

Răbdare și tutun pe DN 11 Bacău – Onești

• din cauza unei surpări de teren, se circulă dirijat, pe un singur fir • zilnic, se produc blocaje în zona serpentinelor de la Măgura, punând la grea încercare răbdarea șoferilor

Pe DN 11, în zona serpentinelor de la Măgura, șoferii sunt nevoiți să petreacă, în trafic, zeci de minute, uneori chiar o oră, pentru a-și putea continua drumul. Motivul este o surpare de teren care a afectat carosabilul.



Lucrările pentru refacerea drumului nici măcar nu au început, dar, în zonă, a fost montat un semafor care să fluidizeze, cât de cât, traficul.

De ceva timp, șoferii care au drum spre Onești, rulând dinspre Bacău și invers, pe drumul european E 574 (DN 11), se poticnesc într-o porțiune cu restricții de circulație. Este vorba de zona de serpentine din apropierea hotelului „Măgura verde”, recunoscută ca fiind foarte circulată și unde, din păcate, se produc, mai tot timpul, accidente de circulație, unele foarte grave.

Problema de acum a apărut din cauza intemperiilor, un segment de doar câțiva metri de drum riscând să se surpe. Din acest motiv, autoritățile au decis să izoleze zona cu probleme și să amplaseze un semafor mobil, circulându-se, astfel, dirijat, pe un singur fir, pe o distanță de câteva zeci de metri. Teoretic, măsura ar fi trebuit să fluidizeze, oarecum, traficul, însă, în realitate, în zonă, se produc mai mereu blocaje.

Circulația rutieră este îngreunată mai ales în perioadele de weekend, când zona este traficată de mașinile celor care vin sau pleacă în concedii, alături de ale celor care vin, cu diverse interese, dinspre Ardeal pentru a ajunge în Moldova. Aici, uneori, se formează cozi uriașe, punând la grea încercare răbdarea șoferilor. În marea lor majoritate, cei care ajung aici se resemnează, așteptând liniștiți să le vină culoare verde la semafor. Însă, au fost cazuri în care unii șoferi au ignorat semnalele luminoase și au luat-o pe „interzis”, sfidând orice regulă. Pe undeva, se repetă, evident, păstrând proporțiile, calvarul de la podul aflat la intrarea în Onești, când, se știe, vreme de câțiva ani, s-a circulat în condiții de nesuportat, blocajele fiind la ordinea zilei.

Nicio mișcare, toată vara

Partea proastă este că, toată vara, de când a fost semnalată problema de la carosabil, nu s-a lucrat deloc la segmentul de drum cu probleme. În afară de momentul în care segmentul de drum cu probleme a fost semnalizat cu balize, niciun lucrător nu a fost văzut în zonă. Prin urmare, am făcut demersuri către autorități, pentru a afla detalii despre situația lucrărilor în zonă. Drumul este în grija Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

De la reprezentanții instituției, am aflat că „pentru punerea în siguranță a sectorului de drum DN 11, Măgura, se vor adopta soluții tehnice”. Mai exact, pe lângă lucrări de refacere a corpului drumului, pe cca. 50 m, este prevăzută execuția unei structuri de sprijin (de tip zid de sprijin), cu fundație pe piloți forați, cu diametrul mare (min. 600 mm). În plus, se va înlocui podețul existent cu unul de tip P2, prevăzut cu cameră de cădere în zona amonte. Totodată, se vor executa și lucrări de sistematizare și amenajare a văii, în amonte și în aval, „prin realizarea unor canale colectoare din beton armat, cu trepte de liniștire pe o lungime de minim 30 m, amonte și aval, precum și monitorizarea geotehnică cu minim două foraje echipate cu înclinometre”. Totul sună frumos, doar că…pe hârtie, deocamdată.

Abia din toamnă, se speră ceva

Din păcate, nu am reușit să aflăm lucrul cel mai important: când vor începe lucrările (deși perioada verii ar fi fost cea mai indicată pentru a se lucra), dar nici care va fi costul acestora și, mai ales, cât vor dura. „Este în derulare procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor. Încă nu este semnat contractul și, de aceea, nu avem date privind executantul lucrărilor și valoarea lucrărilor.

Data estimată pentru emiterea ordinului de începere este 25 august 2021”, ne-a transmis Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași din cadrul CNAIR. În aceste condiții, calvarul din trafic, cel mai probabil, se va prelungi mult timp, de acum încolo, cel puțin până în sezonul estival următor. Din păcate, pentru șoferi, nu există o rută alternativă care să ocolească zona de drum care se surpă. În aceste condiții, varianta autostrăzii A 13 (rămasă doar pe hârtie, guvernanții adoptând o altă rută care să lege Moldova de Ardeal) ar fi fost soluția de lungă durată cea mai potrivită.




Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

spot_img
spot_img

Alte titluri

- Advertisement -

Ultimele știri