O calatorie macar virtuala prin municipiile resedinta de judet din Romania iti ofera ocazia sa constati (pe langa faptul ca sunt comunitati vii din punct de vedere economic, social, cultural si educational) ca ele isi redescopera identitatea locala. O identitate distrusa de comunisti sau pur si simplu uitata in bezmeticeala ultimilor 23 de ani, dar care ofera asezarii acel ceva aparte, care o poate face atractiva nu doar pentru turisti, ci si pentru investitori. Cat de mult conteaza pentru Brasov genealogia seculara a breslelor – fie ele si nemtesti – in reinvierea vietii industriale! Sau cum a reusit Timisoara sa devina cu adevarat un pol de dezvoltare zonal mizand pe redescoperirea statutului de nod al comertului si al productiei cu radacini in Evul Mediu tarziu! Pentru a-si arata aceste reale calitati, primarii si consilierii de acolo au investit intelept si cinstit banii comunitatii in promovare. Atentie, in promovare, nu in publicitate de doi lei! Municipiul Bacau, cu industria lui devenita amintire si comertul local distrus de hipermarketuri, nu si-a gasit vreun sens in ultimii ani. Dar a gasit bani cum putini in tara sunt pentru a arata bacauanilor ce harnic e primarul lor! Nu ca ar fi vreo minunatie pe la noi! Nici macar bazinele inventate de Pinalti pe malul unei Bistrite cat Negelul nu avem in locul marii balti ce inconjoara sinistra Insula de Agrement. Sau vreun festival literar sau artistic capabil sa aduca zeci de mii de vizitatori, ca la Sibiu sau la Sighisoara. Nu, noi tiparim pavele prin ziarele prietenilor apropiati si difuzam clipuri despre nimc la televiziunile amicilor de fotbal falimentar. Vom continua sa spunem cu toata convingerea: asta se cheama risipa nerusinata de bani, care nu foloseste bacauanilor in niciun fel!