Exasperați de întârzierea nejustificată a finalizării lucrărilor la refacerea drumului spre stațiunea Slănic Moldova (DN 12B), distrus acum peste nouă luni chiar la intrarea dinspre Târgu Ocna de o alunecare de teren, membrii Asociației Prietenii Slănicului le-au scris prefectului de Bacău, dar și altor opt instituții centrale.
„Pentru câțiva metri din DN 12B ce ar trebui reparați – spun membrii asociației -, stațiunea Slănic-Moldova devine din ce în ce mai izolată și uitată de lume. De peste nouă luni drumul care duce către stațiunea balneoclimaterică de interes național este ÎNCHIS.
Cei care doresc să ajungă în stațiune sunt nevoiți să ocolească kilometri buni, prin gropi și hârtoape.Autoritățile și cei responsabili cu efectuarea lucrărilor au devenit «surdomuți» la sesizările și nemulțumirile locuitorilor și turiștilor. Nimeni nu știe de ce nu se face nimic”.
O scrisoare deschisă și o petiție online au fost trimise Instituției Prefectului Bacău, dar și Avocatului Poporului, Guvernului și premierului Viorica Dăncilă, ministrului Transporturilor, Lucian Șova, ministrului Turismului, Bogdan Trif, ministrului Dezvoltării Regionale, Paul Stănescu, Inspectoratului de Stat în Construcții și Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași. Până la mijlocul acestei săptămâni, petiția avea 370 de semnatari.
Drumul a fost distrus pe 14 martie de alunecarea de teren, la ora 12,30, pe 40 de metri. Pe 19 martie, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bacău a închis circulația pe acolo, iar pe 4 iunie s-a semnat un contract de lucrări care trebuiau să înceapă din 6 iunie, pentru 90 de zile.Drumul se află,acum, exact în același stadiu ca la începutul lucrărilor și, în prezent, nu se efectuează niciun fel de lucrări. Iar de varianta ocolitoare se plânge toată lumea, pentru că este într-o stare deplorabilă.
Unde să fie „buba”?
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu, n-a informat că în prezent în zona drumului surpat se fac lucrări de regularizare a albiei unui râu care trece pe acolo (zona se află între râurile Trotuș și Slănic). Dar, o problemă importantă o pune și mutarea unei conducte de gaz metan, care – spuneai cei de la CNAIR – ar aparține companiei Delgaz Grid, pentru care acum se poartă negocieri cu aceasta.Ulterior am aflat de la Delgaz Grid că, de fapt, conducta ar fi de la Transgaz.
Pentru a salva temporar situația, s-a apelat la o variantă ocolitoare a zonei calamitate, pe vechiul drum care lega Târgu Ocna de Slănic Moldova. La aceasta au lucrat tot cei de la Drumuri Naționale, dar numai o porțiune a fost asfaltată. Două intervale, de câte o sută de metri – spune primarul orașului Târgu Ocna, Ștefan Șilochi – au rămas neterminate, fără nicio explicație, iar circulația e greoaie. „Dincolo – a precizat Ștefan Șilochi -, în zona surpată, conducta de gaz metan e de multă vreme. Poate că acum cei care o administrează pun condiții celor de la Drumuri și nu este corect. Probabil sunt negocieri între ei. Dar eu cred că rezolvarea variantei ocolitoare până la capăt ar detensiona situația, până se va finaliza și lucrarea din zona surpată. Noi, prin PNDL, am asfaltat și regularizat două străzi în Gura Slănic, pentru a mai da fluență circulației. Însă finalizarea variantei ocolitoare cred că e soluția urgentă”.
„Închiderea circulației pe drumul DN12B afectează grav atât calitatea vieții locuitorilor stațiunii Slănic-Moldova, cât și autoturismele acestora, dar a condus și la diminuarea masivă a numărului de turiști.Nu ni se pun la dispoziție niciun fel de informații în legătură cu soarta acestui drum sau cu termenele de finalizare, iar această situație este inadmisibilă.”
Mihaela Elena Anton, director executiv al Asociației Prietenii Slănicului
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.