28 decembrie 2024

Protecția Consumatorilor a aplicat o amendă de 150.000 de lei companiei Orange

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat astăzi că echipele sale de control au aplicat operatorului economic Orange Romania SA amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și au propus încetarea practicii comerciale înșelătoare, în urma unor verificări de fond desfășurate în cadrul unei tematici naționale de control.

Controlul de fond a fost realizat ca parte a unei inițiative naționale de monitorizare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare în acest domeniu. Echipele de control au analizat documentele solicitate operatorului economic, inclusiv punctele de vedere referitoare la contractele încheiate, ofertele promoționale, asigurarea bunurilor, accesorii și zece contracte semnate de către consumatori începând cu luna februarie 2023.



Potrivit comunicatului emis de ANPC, au fost identificate mai multe abateri de la legislația în vigoare, printre care se numără promovarea către public a prețurilor fără includerea tuturor taxelor, comercializarea unor accesorii în rate egale cu avans zero, cu neconcordanțe de preț între cel promovat și cel calculat conform scadențarului de rate. De asemenea, operatorul economic a rezervat dreptul de a limita consumul Serviciilor de Date în Roaming SEE conform regulamentului, omițând să informeze consumatorii cu privire la documentele necesare pentru deblocarea acestei situații. Mai mult, ANPC a constatat că Orange România nu a soluționat reclamațiile primite de la clienți pentru serviciile Prepay în termenul legal de 30 de zile, ci într-un interval de 1.440 de ore.

Ca urmare a acestor nereguli, ANPC a decis aplicarea unei amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și a propus încetarea practicii comerciale înșelătoare. Aceste măsuri au fost dispuse prin Ordinul Președintelui ANPC nr. 846/1.11.2023.

Orange Romania SA are acum posibilitatea de a contesta aceste măsuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Consumatorii afectați sunt îndemnați să își cunoască drepturile și să depună reclamații la ANPC în cazul în care au fost prejudiciați de practicile comerciale incorecte ale operatorilor de telefonie mobilă și comunicații.



spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
- Advertisement -
spot_img