Sunt informații la nivel central că programul de ore remediale va fi extins şi pe parcursul întregului an şcolar 2021 – 2022, pentru recuperarea pierderilor educaţionale înregistrate pe fondul pandemiei.
„Ministerul Educaţiei va propune în legea de aprobare a ordonanţei prin care s-a instituit acest program de ore remediale extinderea acestui program care, în momentul în care vorbim, este valabil pentru semestrul II din anul şcolar 2020 – 2021, deci doar în semestrul ăsta. Conştientizând nevoia de recuperare a pierderilor educaţionale, acest program se va extinde şi pe parcursul întregului an şcolar 2021- 2022″, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”.
Această propunere va fi făcută în Comisia de învăţământ din Senat. Ministrul a mai menţionat că apreciază efortul depus în această perioadă de cadrele didactice, care nu erau pregătite pentru sistemul de predare online, total diferit de cel clasic. „Este extraordinar de important să ne putem întoarce la şcoală atunci când situaţia epidemiologică va permite cu prezenţă fizică. (…) Nu spun că după ce vom fi încheiat această pandemie ne vom întoarce la exact acelaşi stil pe care l-am lăsat în martie 2020. Nu ne vom întoarce la acelaşi stil. Că vrem sau că nu vrem, că ne place sau nu ne place, partea de predare online, partea de digitalizare a educaţiei, va fi mult mai accentuată după ce vom fi încheiat această criză sanitară. Ăsta este un lucru bun, dacă vom şti să îl aplicăm cum trebuie şi acolo unde trebuie”, a explicat ministrul Sorin Cîmpeanu, citat de Agerpres.
Aproape 7.000 de elevi băcăuani înscriși la aceste orele
De când s-a decis organizarea acestor ore, 2.629 de elevi din învățământul primar și 4.354 de elevi din învătământul gimnazial din școlile băcăuane s-au înscris în Programul național „Școală după școală” pentru a efectua ore remediale. Cei mai mulți, cum era de așteptat, sunt din mediul rural, urmare a faptului că nu au avut acces fie la dispozitive electronice, fie la internet, pentru a putea urma cursurile în sistem de educație online. Sunt însă și elevi, în special din școlile de la oraș, care au ales aceste ore remediale pentru aprofundarea cunoștințelor la diferite materii. Activităţile de învăţare remedială desfăşurate în cadrul programului naţional pilot „Şcoală după şcoală”, prestate de cadrele didactice, sunt plătite cu suma de 100 lei / oră, tarif brut.
În municipiul Bacău se organizează astfel de ore remediale la Colegiul „Vasile Alecsandri” (gimnaziu, 30 de elevi), Colegiul Național de Artă (gimnaziu, 31 de elevi), Colegiul Național Pedagogic (gimnaziu, 19 elevi), Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” (primar, 26 de elevi), Liceul Tehnologic „Dumitru Mangeron” (gimnaziu, 17 elevi), Liceul Tehnologic „Petru Rareș” (primar, 12 elevi și gimnaziu, 16 elevi), Școala Gimnazială „Alecu Russo” (primar, 57 de elevi și gimnaziu, 62 de elevi), Școala Gimnazială „Al. I.Cuza” (gimnaziu, 12 elevi), Școala Gimnazială „Constantin Platon” (primar, 25 de elevi), Școala Gimnazială „Domnița Maria” (gimnazial, 34 de elevi), Școala Gimnazială „George Bacovia” (gimnaziu, 18 elevi), Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” (gimnaziu, 40 de elevi), Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” (gimnaziu, 58 de elevi), Școala Gimnazială „Nicu Enea” (gimnaziu, 13 elevi), Școala Gimnazială „Octavian Voicu” (gimnaziu, 28 de elevi) și Școala Nr. 10 (gimnaziu, 14 elevi).
Programul naţional pilot „Şcoală după şcoală” este destinat elevilor din ciclurile primar şi gimnazial, de până la clasa a VIII-a inclusiv. Scopul principal este organizarea de activităţi remediale, atât pentru elevii care au nevoie să-şi sporească şansele de a accesa niveluri superioare de educaţie, precum şi pentru cei care se află în risc de abandon şcolar. Sunt eligibili elevii de până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și / sau în risc sau situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale, desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate care îndeplinesc criteriile de eligibilitate.
- Recomandarea oficială e să fie constituite grupe cu o medie de 12 elevi/grupă, organizarea a 20 de ore de activități remediale/lună/elev, cu prezență fizică în clasă și ca organizarea și susținerea activităților remediale trebuie să fie făcută de către cadre didactice calificate provenite din unitatea de învățământ care organizează programul sau din alte unități de învățământ
Descoperă mai multe la Deșteptarea.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.