Bacauanii care au documentele de identitate expirate nu vor putea vota in ziua alegerilor. Pentru ca si acestia sa-si poata exprima optiunea, Serviciul de Evidenta a Populatiei Bacau va lucra in aceasta saptamâna dupa un program special. „Cu ocazia alegerilor pentru Parlamentul României, programul de lucru va fi si in zilele de sâmbata (8-16) si duminica (8-21). In aceste zile programul va fi in special pentru eliberarea actelor si rezolvarea situatiilor urgente. Facem un apel catre cetateni care au inca acte valabile sa amâne depunerea cererilor pentru a putea rezolva situatiile cu acte de identitate expirate. Persoanele care depun cerere pentru acte expirate in aceste zile le vor putea ridica pâna in ziua alegerilor”, a explicat cms sef Ioan Prisecaru, sef serviciu. In zilele lucratoare din aceasta saptamâna programul de lucru cu publicul va fi prelungit doar la nevoie, intrucât si personalul este redus fata de necesar. Cei care vor depune dosarele pentru eliberarea actului de identitate au sanse mari sa primeasca actele in aceeasi zi. La acest scrutin alegatorii isi vor putea exercita dreptul de vot doar in baza cartii de identitate, nu si cu ajutorul cartii de alegator. „In prezent nu se elibereaza carte de alegator. Pentru a vota este necesara cartea de identitate, cea provizorie sau buletinul aflat in termen de valabilitate”, a mai spus Prisecaru.
La Serviciul de Pasapoarte programul se desfasoara normal. Pe 9 decembrie, sectiile de vot vor fi deschise pâna la ora 21, dar cereri pentru documente de identitate nu se vor primi pâna atunci, ci doar se vor elibera acte. In luna iulie, la recensamântul organizat de institutii dupa referendum a rezultat ca circa 25 de mii de bacauani aveau buletinele expirate.