24 ianuarie 2025

Procedura de primire si transmitere a declaratiei unice

A fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice, presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca in legatura cu procedura de primire, prelucrare si transmitere a „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”. Astfel, persoanele fizice si juridice ce au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului au obligatia depunerii acestei declaratii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul portalului e-Romania. Prin exceptie, pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnata si stampilata, conform legii, insotita de declaratia in format electronic, pe suport CD. Oficiile acreditate au obligatia sa comunice contribuabililor adresa de internet de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, unde poate fi consultat stadiul de prelucrare a declaratiilor depuse, si sa asigure sprijin pentru contribuabilii care nu au acces la internet, in vederea consultarii acestor informatii. Contribuabilii care nu finalizeaza procedura de depunere a declaratiei, prin obtinerea numarului unic de inregistrare de la oficiul acreditat, depun declaratia la organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii. In cazul declaratiilor pentru care organul fiscal competent nu a putut prelucra informatiile de pe suportul CD, se inscriu pe formatul hartie al declaratiei numarul de inregistrare si data, iar contribuabilul va prezenta, in termen de 3 zile, organului fiscal formatul electronic al declaratiei, intr-o forma care sa poata fi prelucrata. (R. Neagu)





spot_img
Ce condiții trebuie să îndeplinească articolul
spot_img