8 septembrie 2024
ActualitatePrimarul Bacăului explică de ce sunt găurite străzile abia asfaltate

Primarul Bacăului explică de ce sunt găurite străzile abia asfaltate

Bacău, 25 iulie 2024 – Primarul Bacăului, Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu, a oferit clarificări cu privire la lucrările recente care implică săparea și tăierea carosabilului proaspăt asfaltat. Într-o postare pe rețelele sociale, primarul a explicat necesitatea introducerii buclelor de inducție, parte esențială a unui sistem complex de management al traficului.

Necesitatea buclelor de inducție

„M-ați întrebat de ce săpăm sau tăiem în carosabilul proaspăt asfaltat? Pentru că este nevoie să introducem buclele de inducție, iar acest lucru se face la o anumită adâncime, indicată de proiectant. În aceste zile, lucrarea se desfășoară pe Calea Republicii și va continua spre centrul orașului. Pe Calea Moldovei și Aprodu Purice sunt deja realizate. Se poate vedea acolo forma finală,” a explicat primarul Viziteu.

Cum funcționează sistemul

Trecerea unui autovehicul, practic o bucată mare de metal, induce în buclă un curent electric. Acesta este detectat de un alt circuit montat în cutiile de control, iar un fir de la fiecare buclă ajunge la controllere. Aceste dispozitive numără câte mașini trec prin intersecție și sunt parte integrantă a sistemului de management al traficului.

Sistemul de management al traficului

Primarul a detaliat componentele sistemului de management al traficului, subliniind complexitatea acestuia:

  • Sisteme de monitorizare video CCTV: Amplasate în intersecții și pe traseele de transport public, inclusiv în mijloacele de transport public.
  • Sisteme de semnalizare și semaforizare adaptivă și sincronizată: Pot asigura prioritizarea mijloacelor de transport în intersecțiile semnalizate/semaforizate.
  • Sisteme de localizare a mijloacelor de transport public urban.
  • Sisteme de informare în timp real a pasagerilor: Amplasate în stațiile de transport public.
  • Aplicație software pentru informarea în timp real a utilizatorilor.
  • Senzori de detectare a vehiculelor.
  • Dotarea centrului de comandă pentru managementul traficului.
  • Lucrări punctuale de reabilitare/modernizare a infrastructurii rutiere din zona intersecțiilor.
  • Subsisteme destinate sancționării abaterilor de la regulile de circulație și de amenajare a străzilor.
  • Rețea de fibră optică: Asigură sistemul de comunicații între punctele semaforizate și Centrul de Management și Comandă.

Beneficiile pe termen lung

Primarul Viziteu a subliniat că, la încheierea acestor etape, circulația în oraș va fi mult mai fluidă, datorită optimizării timpilor de deplasare. De asemenea, se preconizează o disciplinare mai riguroasă a participanților la trafic.

„Acest sistem este esențial pentru un management eficient al traficului și va contribui semnificativ la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor noștri. Știm că lucrările pot fi deranjante pe termen scurt, dar beneficiile pe termen lung sunt considerabile,” a concluzionat primarul.



spot_img
spot_img
spot_img
- Advertisement -

Ultimele știri

spot_img